6 dic 2007

Trodde du man slapp betyg efter att man var klar med skolan?

Då skall du inte jobba på The office. Jag har min årliga betygemottagning (ja, emottages för man har ju inte så mkt att säga till om precis...) idag, nu, om 20 minuter...

Förberedande stolpar så att man inte skall tro något annat, att upprepa som ett (i och för sig kanske lite väl lååångt) mantra på vägen dit och under själva sessionen:

· Tyvärr finns det ju ingen budget för lönehöjningar
· Du ska veta att jag verkligen försökt
· Det finns ju andra i teamet som inte har fått höjning på alla dessa år
· Pengarna ska ju delas mellan teamen, och vi diskuterar alla personerna i de båda teamen tillsammans, så det ör ju inte bara vad jag tycker som räknas
· Nej du kan inte vara en 1a eftersom det står andra på tur, och vi får bara ha en viss procent ettor i teamet
· Du fick ju faktiskt en höjning för 3 år sen, och den fick jag verkligen försvara inför de andra, så nu kan du inte får något förräns om 7 år
· Nu har jag kämpat hårt för den här höjningen, du är verkligen värd den. Blablabla så JAG ger dig 0,7% . – Nej IPC inräknat, du vet det där som står på anslaget från facket , det gäller bara dem med lön på 10000 om året.
· Du är inte ens värd att höja lönen till eftersom du är gravid
· Har ju inte jobbat heltid = är inget värd alls
· Det finns de som stannar till 20-21 (och kommer in vid halv elva, eller menar du de som jobbar för sydamerika och därmed kommer in i andra halvlek??)), du går ju vid 14-16 (och är inne 7, oj då, ja men det kan vi inte ta med i beräkning, det är ju frivilligt, eller hur??)
· Du har inte varit med i ngt viktigt projekt (jamen hur FAN ska jag kunna vara med när jag inte blir uttagen!!!)
· Bullshit bullshit bullshit (NOW we’re talking the same language!!!!)


Förklaring: Etta är bäst, trea är sämst. tvåa det är typ alla som inte är i onåd...(I had them all...)

No hay comentarios: