23 dic 2007

Bloggsök, Aftonbladet, vörtbak samt Barca

Jag brukar alltid slänga ett getöga på det som på Bloggportalen ligger under "Mest sökta termer just nu", dels för att jag tycker det är kul, dels för att det är lite sorgligt enkelspårigt (sex, gruppsex, swingers samt väääldigt länge Carolina Gynning som nu inte är särskilt representerad) och även för att man lätt kan urskilja om det hänt ngt stort i media i Sverige, plötsligt är "Juha" bland de mest sökta etc.

Så vad är det jag missat så grymt nu när Tito Beltran är med som nummer 6 på toppen??? Är det inte han den lille sjungande chilenaren? Måste checka med favoriten för värdelöst checkande Aftonbladet.se.

Och på tal om det, hur roligt är det inte i alla bloggar att nästan ALLA titt som tätt refererar till ngt som står i Aftonbladet och ALLTID måste tillägga ngt om att "Jo jag vet att det är dynga" eller "råkade som av en händelse läsa på Aftonbladet" etc etc. När Aftonbladet.se kom gav det oss utlandssvenskar en riktig chans att hänga med i snacket där hemma, för faktiskt, sorry to say, om det som skrivs i Aftonbladet bara är dynga så snackar gemene man i Sverige mycket skit. Vi kan nu följa ALLT om Idol, idol-jury, makabra mord, skandaler i regering och näringsliv och mycket annat smått och gott. Allt det som man tidigare hade noll koll på och som gjorde att man lätt var rakt av out på en helt vanlig svenssonöl eller middagssammankomst. Aftonbladet representerar svensken och hans intressen, så är det bara.

Nu ska jag knåda ut mitt vörtbröd inför andra jäsningen och sedan springa på fotboll Barca - Madrid, Junia och Co (pappa rogge o morfar sture) har gått i förväg för att boka bra platser.

Håll tummarna nu, vinner Barca döper vi ungen till Iniesta om det är en tjej.

2 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

En attans tur då att Barca förlorade...

Viktoria Löwenthal dijo...

Haha, vet inte om Rogge håller med, han hade nog hellre tagit Iniesta-dealen..