25 dic 2007

Juldagsbloggande


Ville egentligen få upp fina bilder på morfar sture som slår (med badmintonrack) på den hemmagjorda "tión" och sjunger sången "Bajsa tió" men han har inte med sig sladden till kameran så, noops nada.
Igår hade vi en lugn och bra jul med alla möjliga inslag, caga tió, jultomte (som dock inte släpptes in för Junia, han fick stanna ute på terrassen och lägga julklappen utanför dörren) och urgod lammstek med potatisgratäng, brysselkål och harrisar. Rogge lycklig för sitt Nintendo, jag fick min efterlängtade träningscykel - det är ju så jäkla svårt att få till det med träning när man har en man som jobbar på kvällarna, när fan ska jag annars få till det?? Nu är det äntligen löst! 21-nyheterna med Milà; inspirerande bombattentat, terror och drunkningsolyckor får fungera bakgrundsscenario när jag cyklar järnet.

Junia mest nöjd med tomtens julklapp, en rosa box med dunfjäderhandtag, fylld med läppstift, nagellack och diverse krafs, allt i lila och rosa...

Idag fick den konkurrens av en lila "dansklänning" med tillhörande vingar och blomsterkrans då vi vart i Barcelona och firade med farmor (avia Rosa), faster (tieta Eli) och gammelfarmor Besavia Roser, och ja, vad kan man göra?! Alla tittar lite undrande på mig och undrar hur i helsingland hon har blivit så jäkla fåfäng och prinsessig. Jag antar (hoppas?) att det är något som går över men känner mig i alla fall inte ett dugg skyldig. Ni får fråga Rogge vad han har för hemliga böjelser som han lyckats dölja för mig men inte för Junia.

1 comentario:

Rebecca Löwenthal dijo...

Sötnos-Junia, hon är fantastiskt fin i sina lila och rosa kreationer. Och vingar! Har vi inte alla velat ha dem, vingarna alltså. Istället för teleportering. Det hade varit snyggt på riktigt. Kanske hoppas jag att det går över, men kanske inte. Det är mysigt med lite flärd i livet ibland och Junia verkar ha förstått det till fullo. Hon är dessutom inte rädd för att sparka iväg en fotboll, då kan man kosta på sig lite krimskrams i vardagen.