1 dic 2007

Städa städa

Jag har städpaus och passar på att stirra lite i taket (tidigare ett av mina största nöjen, innan jag fick Junia alltså..nu är det inte så mycket av den varan) och tänka över märkliga fenomen. Rogge och Junia har dragit till Barcelona för att äta risgrynsgröt hemma hos Selma och sedan gå på julbasar på skandinaviska klubben, jätteskönt att kunna gå här hemma och pula ifred.
Sedan de åkte vid 11-tiden har jag hunnit med mer än vad jag hann med under min 20 dagar långa smekmånad, helt sjukt. Till och med tavlorna som hängde fel har jag lyckats få bort, och tänk, det tog bara ngn sekund...
Så nu är här snart beboeligt för andra än kackerlackor, risgrynsgröt står och puttrar även här, hyacinter skall inhandlas och sedan skall här jäklar anamma julstökas. Nä, som i allt (nästan, ni som sett min cherrytomatskonsumtion vet att det finns undantag) är jag väldigt måttlig, så det blir max en och annan liten julstjärna samt fina lysen i fönstret mot terrassen, ljusstakar skall putsas och få nya ljus och lite så. Annars nada.
Morsning korsning barnförlossning som den gode Christer Pettersson säger!

No hay comentarios: