3 dic 2007

Bebisnamn

Hittade en sjukt bra bebisnamns-site: http://www.my-baby-names.com/
Helskumt att jag inte hittat den tidigare.
Levi är nog ganska klart en vinnare i kategorin Om det blir en pojke.
På flicksidan har vi noll. zero. nada. Med tanke på att det ännu INTE regnat trots att jag tvättade bilen i lördags kanske de där dumskallegudarna har dragit åstad vilket skulle innebära att jag inte får en hånig flicka i min famn i januari BARA för att vi inte har ett flicknamn men ändå, det finns ju andra faktorer som spelar in i det där könsliga.
Men lite synd är det allt om den nya bebin, inget namn, inga gudföräldrar (Junia har 4 gudföräldrar och är inte ens döpt den jäkeln! Samt att hon hade ett arbetsnamn, Garbi. Bebin är ju..bebin) inga förberedelser alls.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Hej Viktoria, har tänkt länge att jag skulle lägga in en kommentar och nu äntligen...1. Med bebis nummer 2 så är det mindre tänk, förberedelser osv. Vi visste i och för sig att 2.an var en flicka så namnet var klart, men allt det där som vad som händer i vilken vecka med utvecklingen det var bara 1:an förunnat. Och det där fortsätter, minstingen får hänga med helt enkelt. 2. Kul att hitta din blogg! Du har gjort tvärtom mot vad jag gjorde kan man säga. Är gift med en spanjor som jag träffade i Barcelona för fler år sen än som är möjligt MEN vi bor i Sverige efter en kortare sejour i Barca. Det här var före EU...då förstår du hur länge sedan det var. Jag importerade Javi till Sverige istället. Nej, han är inte katalan men väl uppvuxen i Barcelona. Jag fortsätter kolla din blogg.

Viktoria Löwenthal dijo...

Hej Pia,

Kul att du kommenterar! Hur trivs javi i sverige då? inga planer på att flytta hit?

Viktoria Löwenthal dijo...

Hej Pia,

Kul att du kommenterar! Hur trivs javi i sverige då? inga planer på att flytta hit?

Anónimo dijo...

hej, näää det blir nog inget Barcelona, våra flickor på 9 resp snart 5 är riktigt rotade i den mellanskånska myllan. Och Javi har bott här i snart 20 år och är mer svensk än många svenskar trots det spanska medborgarskapet. Å andra sidan så ska man aldrig säga aldrig. Barcelona med omnejd är ju inte helt fel. Min svägerska bor i Premià de Mar. Vi kanske knackar på en dag i Vilassar....

Viktoria Löwenthal dijo...

Ni är så välkomna! : )