31 ene 2008

Tillbaka till nutiden



Vi har ju ett liv idag också, inte bara förra veckan. För att stilla alla släktingars behov av ständigt nya bebisbilder så kör vi in lite idag-bilder i min allmänna uppdatering, vale?! Idag är det Truitans dag, dvs Omelettens dag (jo det är faktiskt så...) och det firade Junias dagis med pompa och ståt med utflykt till parken. Då vi pratade om det i morse lyckades jag INTE övertyga Junia om att det handlade om truita och inte fruita (frukt) så hon envisades med att de skulle till "palken" (jo det är inte bara ögonen som vart snea på henne, hon blandar ihop r och l också) och äta bocata de fruita..

Alla barnen klungades runt Gala och Junia puttade bort dem bäst hon kunde med ett "ES MEVA!!!" (hon är min).

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Skönt att se Junia i svarta platta skor istället för röda flamenco dito med svarta prickar och hög klack, samt jeans istället för kjol och vita strumpbyxor. Mer passande klädsel för dagis, men så är det också mamman som klätt på henne och inte en mormor som vid rådande omständigheter gav efter för det mesta.

Anónimo dijo...

så söta dom är! och jag vill också kunna gå i parken i lättare kläder(!) istället sitter jag insnöad...

Rebecca Löwenthal dijo...

Det skulle vara en mamma då alltså, som fick gå hem med en Junia iklädd för korta träningsbyxor eftersom de lila inte var snygga nog.

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja jag kan glädja med att vi idag råkade ut för lite duggregn, så till dne milda grad att man fick svepa koftan omkring sig och sätta på värmen även mitt på dagen...