29 ene 2008

Taskmört



Gala ligger i sin vagga här bredvid mig och såg ut som att hon var på väg att somna, och jag tror fan inte ens jag hann tänka ut rubrik för nytt blogginlägg så hördes ett terroristknorr (vet du inte hur ett sådant låter? Jo det är ett enträget litet brummande knorrande som inte är tillräckligt för att man skall ta upp knorrhanen ifråga men ändå så pass enerverande att man inte kan koncentrera sig på annat).

På bild en fin toalettsjukhusinstallation som jag gjorde av Monikas tulpaner, den heter: "Tulpan i min katetertömmare" och är en klar indikation på att jag var redo att lämna sjukhuset långt innan jag lyckades övertala min läkare att släppa ut mig. Gala blev "dado de alta" (när man blir friskförklarad) på torsdagen och jag blev det inte förrän på lördagen, och knappt det (får läkarna betalt för att de håller en kvar? Får de kommision av sjukhuset?). Min granne fick trillingar, födde på La Maternitat (public sjukhus) i Barcelona och fick åka hem efter tre dagar - huga!

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Ett underbart namn på "una obra". Jag garvar ihjäl mig.
helena

Eva dijo...

Fin installation! Har du funderat på att bli konstnär?

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja namnet ja, tänker lite påKarlsson på taket, vad var det hans målning med tuppen hette?

Konstnär? Fundera på? Jag ÄR väl redan en konstnär, am I not?

: )

Rebecca Löwenthal dijo...

"Tavla av en mycket ensam tupp" (har jag ett minne av i alla fall, men det kan vara fel, det är ett tag sedan vi såg filmen och läste boken). En annan tavla var visst en räv och hette något med kanin, fast den låg i rävens mage.

Viktoria Löwenthal dijo...

Tavla av en mycket ensam tupp var det, exakt så!

Den med räven var så sorglig så den fick kanske inte ens ett namn...