3 ene 2008

En övergiven lekplats



Tjock men nöjd
Om man som jag inte gillar den sociala biten med att hänga på lekplatser så är en dag som denna i Spanien PEFEKTA! Inte en själ, inte en chans att någon låter sina barn gå ut och leka på lekplatser när det regnar. Här är man av den allmänna uppfattningen att man blir sjuk om man blir blöt (även om man har regnställ och det endast är kläderna som blir blöta). Så när vi förstod att ovädret var på riktigt (och inte bara lite fjuttduggande) så åkte våra fina Hamrebyskläder (the place who has it all, från maggots till luktegottljus till leksaker till skoteruthyrning) från Dikanäs på och vi ut för att njuta av en tom och öde lekplats.

4 comentarios:

Monica dijo...

Men, berätta gensast vilken anknytning du har till Dikanäs!!! (inte för att jag har nân, men det ligger ju i krokarna av min hemort!)
(krokarna, enligt norrländska mâtt mätt, det kanske är en 25 mil eller sà :-)

Anónimo dijo...

Precis så folktomma är lekplatserna i Barcelona också nuförtiden. Mig gör det inget att vara själv där, men min lilla tjej vill alltid gå därifrån. Jag är tydligen inte en tillräckligt rolig lekkamrat i regnet.

Helena

Rebecca Löwenthal dijo...

I Dikanäs bor en del av släkten. Faster och farbror närmare bestämt.

Viktoria Löwenthal dijo...

25 mil låter definitivt som i krokarna i mina öron, vi åkte nästgårds för att förmiddagsfika och det var 2 timmars resa..Vi skåningar är ju ngnstans i södra Tyskland om vi tar samma fikatur...

Helena: Ja du, jag vet inte vad jag ska säg..är det så så är det väl en klar indikation.. hehehe
Nä du, hon är nog bara mer sydspanjackas som far sin och därför lite mindre gångbar i oväder.