16 ene 2008

Historien upprepar sig

Märker att jag knappt gör planer för söndagen, då jag känner så starkt så starkt att bebin vill komma då.
Det sista min läkare säger är: ja då ses vi på måndag, och ja, jag är här om i fall att ngt skull ehända, eller njae, inte söndag men i övrigt hela tiden..
Jamen hepps! Så var det ju sist! Och då hade han en massa timmar på sig att köra tillbaka (eftersom jag bestämt mig för vaginal födsel och höll på tills de bad mig att ge upp) och ta ut bebin, nu ska han till Vic, inte sååå långt härifrån, men vad vet jag, han kanske inte har lust att avbryta sina amorösa äventyr eller vad han nu pysslar med i Vic (köper Fuet? Vet inte varför jag tror att han har ngn affär på G, det har ändrats om bland fotona på hans kontor och ibland ser jag honom utanför mottagningen snackandes i telefon som en...ja..nyförälskad).
Nåväl, fetisen...den lär ju komma ut på ett eller annat sätt, vare sig Galera är närvarande eller inte.

12 comentarios:

Anónimo dijo...

BRA! Då kikar vi förbi på söndag som planerat så kan vi ha en URMYSIG hemmaförlossning ihop!! Tänk dig med Dome & Rogge som väl förberedda, mer än villiga comadronas/doulas! Hur bra kan det bli egentligen??? Barnvakt till Junia behövs inte heller! Henne och Selma stänger vi ut på terassen bara! Vilken tid ska vi säga???

Viktoria Löwenthal dijo...

Hahaha, Dome och rogge som comadronas/doulas..kan nog inte tänka mig två som skulle ...öh...hur skall jag uttrycka mig för att inte trampa dem på tårna...mer ödmjukt inväntande info från ngn annan?! Jag hör ju bara rogge när Teledos ringer på dörren och försöker få oss att byta abonnemang - noll koll!! Ja, nä, vi har vodafone (not, vi har orange på fixa linjen) och nää...vi betalar ingen linje till telefonica, nä absolut inte...bla bla bla..

Andingsövningar? Sammandragningar? Intervaller? Jo det var väl ngt med det, ngn slags logik...

Hellre då Junia o Selma och Du som övervakar..Junia är vid det här laget superb på att lyda minsta vink som har med graviditet att göra (massera fötter, in mellan tårna, mage, trycka ut och lägga medicin/Almax i munnen, hämta vatten, torka och borsta mitt hpr...)

Och tora kan få torka upp överflödiga grejs...

Rebecca Löwenthal dijo...

Tack och lov att lilla Junia finns, med en så stark omsorgsegenskap. Men så går hon på katalanskt dagis där kvinnliga egenskaper danas i det oändliga. Vet inte om det är positivt eller negativt. Men att ge det där lilla extra när någon är väldigt i behov verkar vara ett bra drag.

Viktoria Löwenthal dijo...

Hmm..måste nog korrigera elelr åtminstone ge min kommentar på det där sista...kvinnliga egenskaper? massera fötter? jag tror faktiskt att hon lärt sig detta av sin pappa, och knappast av mig som inte gett en massage i mitt liv (skyller på skruttiga handbollsfingrar).
På Junias dagis uppmuntras MÅNGA sidor, häromdagen var alla klädda i kjolar o med halsband, solglasögon etc etc. En dag i veckan leker de med krämer och smink, ALLA deltar med största glädje i denna orgie av färger, lukter och känslor.
Så njae...det där kvinnliga, det kan man nog ta för manligt om man vill, eller?

Rebecca Löwenthal dijo...

Kommer killarna också i kjol? Och sminkar de sig också? Kanon i så fall. Att massera fötter är inte en kvinnlig egenskap, däremot är omsorgsarbetet i allra högsta grad kvinnodominerat. Jag påstår inte att det är en kvinnlig egenskap som är medfödd, utan snarare, i allra högsta grad inlärd. Vilket i förlängningen betyder att Junia både kommer att städa, behaga, sörja för, samt MASSERA fötter, TÄnk allt i en och samma kropp.

Elin dijo...

Tänkte bara önska dig lycka till,om jag inte hinner göra det innan det blir av. Hoppas att allt gár bra,och att din läkare Galera kan närvara :)

Anónimo dijo...

jaha... har det hänt ännu..? väldigt tyst & stilla på bloggfronten. hänger du på bb eller..? püss & krrrrrrram!!!

Anónimo dijo...

Lycka till Vicke, Rogge o lilla Junia (eller vad säger man?? hmmm), vi tänker på er! Det är så spännande nu....

Vi hörs snart!!

Många kramar o pussar Emma

KARLAVAGNEN dijo...

Lycka till!!! Galera är inte det också namnet på en vulkan i Sydamerika som nyss haft utbrott?

Monica dijo...

Inget inlägg idag? nàgot tecken? Eller har du skoj med din syster? Lycka till iallafall!!!

Anónimo dijo...

åh, nu blir jag nästan nervös.

kommenterar aldrig men läser alltid.

kommit en liten än?

KRAM R

Viktoria Löwenthal dijo...

hej alla, haft fingrarna ur funktion och syster på besök o försökt att bara vila o få fotmassage! Ingen bebis ännu!
Tack för alla kommentarer.
Snart snart sååååå...