8 ene 2008

Ska vi behöva skilja oss nu..

eller: What´s wrong with this picture?

För några veckor sedan (ja kanske rent av månader, jag har ingen aning) skrev Terri i Aftonbladet till oss som klagar på våra (värdelösa då det kommer till städning/plockning/planering/) män och menade på att: Varför är du fortfarande ihop med honom om du är så missnöjd?

Och ja, det undrar väl jag också ibland, i synnerhet nu när jag försöker bända bort magen för att komma in under sängen och plocka fram äckliga gamla nappflaskor som vid det här laget surnat rejält. Fast så finns det ju en massa annat, det vet vi ju alla, allt det andra som gör att man hänger med ett tag till, tar det easy tills nästa stora utbrott.

Vissa saker gör mig dock mer full i skratt, för det är så, ja, konstigt och oförståeligt. Lite som när man läser om ngn stam i Afrika som har ngt underligt ekonomiskt system med grisfest etc.

Ta t.ex dessa små strumpor. Vad har de gjort för att bli lämnade på tork vecka efter vecka. Sist gjorde jag ett test med en av Junias trosor men tog in den då vi skulle grilla (några veckor senare). Ska försöka hålla ut ordentöligt dock, denna gång, och se HUR MÅNGA GÅNGER KAN HAN PLOCKA IN DEN NYA TVÄTTEN OCH NONCHALERA DESSA SMÅ LIV??!!

1 comentario:

Rebecca Löwenthal dijo...

Har du otur blir de kanske transparanta. Eller tur kanske, för då kan Junia använda de som magiska osynlighetsstrumpor, som Potter och manteln. Det vore väl något.