8 ene 2008

Börja boa



Ja man kan ju läsa i olika Vänta barn-tidskrifter att man i ett visst stadie av graviditeten börjar "boa", dvs vill göra det fint hemma tills bebin kommer etc.

Det låter ju jättebra och jag minns nog att det drabbade mig med Junia också, kanske lite påtvingat i och med att vi flyttade 2 månader innan planerad födsel men ändå.

Vad de inte talar om är att om man redan har en, som dessutom är liten och pigg och glad, ja då kan det hända att man inte boar alls pga sömnbrist och allmänna krämpor och sedan panikboar 2 veckor innan födsel. Man är inte fullt lika smidig då, krockar med möbler som man flyttar (kasar) runt, stänger in sig i olika hörn då man ännu inte vant sig vid sina nya kroppsmått, flåsar som en albatross (ja herre jesus, de som ringer mig i denna stund måste tro det är födsel på G) och tappar saker i marken eftersom de nervslöa fingrarna har noll koll. Som det är nu har jag dragit ut ALLT från varenda garderob för att flytta om och få lite bättre koll. Det ni ser på bildne är tyvärr bara en femtedel av allt bråte som åkte fram, hälften har slängts ut på terrassen oi brist på andra bättre idéer. Rogge skakar på huvudet men flyttar snällt de tyngre grejerna ("Även om jag VERKLIGEN inte tycker att detta kan ha ngn högsta prioritet just nu!!!").

Kommer bebin nu så...ja...då får ni nog komma över och städa upp lite innan vi kommer tillbaks från sjukhuset.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

haha bättre sent än aldrig! Hoppas bebisen stannar länge nog för att den värsta röran skall försvinna.

Viktoria Löwenthal dijo...

haha, ja det tror jag bebisen också hoppas! den har ju lite att vänta in, namn, säng (den lilla vaggan), skötbord (överreklamerat och inget vi hade till jUnia men nu har vi fått ett så nu skall jag bara få rogge att skruva bort bidén så vi kan ställa det där...) samt mormor som måste få ut nya hyresavier så att hon kan ta ledigt och komma hit och ta hand om storasyster...