9 ene 2008

Förkylt värre



Igår tyckte jag att jag kände mig risig. Sedan i fredags har jag faktiskt mått rätt kasst, tyckte jag. Tills idag.
Då förstod jag att det här med risighet, ja det är verkligen relativt.

För idag mår jag KÄSST. Riktigt jäkla skitkässt.

Näsan är så täppt så det är som att spraya mot en vägg, det rinner ut direkt, om inte genom den drabbade näsborren så via den andra. Halsen bränner som eld varje gång jag försöker svälja.

Gick till doktorn för att se vad man kan göra åt eländet och fick veta att när man är gravid så är snoret betydligt mycket tjockare. Hade jag ingen aning om, eller jo, fast endast baserat på egen erfarenhet. Har gått upp från Rhinomer 1 till Rhinomer 3, jäklars anamma, trodde hjärnan skulle blåsas ut.
Rhinomer är saltvatten som säljs på sprutflaska med olika tryck, funkar jättebra (funkar även på bebisar).

Och ja, sedan kunde jag dricka lite mjölk med honung. Tack. Det var ju snällt. Och gurgla med bikarbonat..
Ibland är det verkligen ett bedrövligt liv vi lever vi gravida...

Det värsta när man mår så här är att det känns som att man aldrig kommer bli bra igen, att det är kört. Och jag får självklart "föda-barn-nojjor" = jag kommer att DÖ om jag skulle behöva föda barn nu, jag har NOLL energi, NOLL reserver att ta av, NOLL lust med annat än att ligga ner och blunda.

6 comentarios:

Anónimo dijo...

Fy, vad eländigt du verkar må! Är du verkligen säker på att det inte är Rompe Pecho du ska ha? Jag har i alla fall fått och gjort i ordning ännu en fastighet i dag, bara en kvar!!!

KARLAVAGNEN dijo...

Stackare! Men nääähäää, för när värkarna drar igång så kommer du att få kämparglöd!

Krya på dig!

Johanna dijo...

Stackars dig...tänk att du också är sjuk!? KRYA PÅ DIG!!

Anónimo dijo...

oj oj vilken "rollo" - det som är så jobbigt att inte kunna andas ordentligt. men du drick INTE mjölk eftersom att det är SLEMBILDANDE liksom ost, och andra mejeriprodukter. Håll dej till grönt te eller vanligt varmt vatten med färsk ingefära och lite honung i. Drick mycket vatten - det hjälper till att lösa slemmet. Unvik socker och fet mat. krya på dej. kram mari

Viktoria Löwenthal dijo...

Nu har jag varit hos min superba doktor (alltså bebisdoktorn Galera) och bl.a fått rekommenderat lite homeopatmedicin mot min dunderförkylning, så nu har jag hopp om livet igen!

Viktoria Löwenthal dijo...

Kämpaglöd..ja man kan ju alltid hoppas. Fast nu ska de bara sticka kniven i mig, så det skall jag väl klara! Om inte ungen hittar på ngt innan det.