10 ene 2008

Äckliga bebiskläder


Och ja, det kanske var just den sparken i röven jag behövde för att komma loss. Förlossning, i vilken form det än månde vara, närmar sig.
Junia och jag har nu gått på apoteket och köpt lite grejs till bebin och mig (bröstinlägg etc.) och så tänkte jag att stackarn, han/hon kan ju faktiskt få ETT nytt plagg åtminstone och inte bara ligga där i Junias kläder, lite romantik för fan!

Men det var lättare sagt än gjort. Spanien - Spain - Mediteranean - Hetta - Latin - Fuego - öhhhh...nej...bebisblått, äckelrosa samt beigevitt. Vidrigt. Det är färgerna som finns för nyfödda. Och ni vill inte ens tänka er modellerna, nä, fy. Äckliga, riktigt riktigt äckliga.
Visst, om jag åker in till Barcelona är ju utbudet ett annat, finns en och annan butik som t.ex LIMO som har saker som man blir sugen på, men annars är det faktiskt inte heller mycket att hurra för. Orkar jag tar jag kanske en tur till Badalona i morgon, om inte annat så finns det ett H&M där.

11 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Ha, ha, ha, ha, ha!!! Du är bara för go!

Anónimo dijo...

När M föddes fick vi en mängd liknande babykläder och huuuu det var jobbigt. Hormonstinn som jag var ett par veckor efter förlossningen hade jag inget pokerface alls, sen dess är vi inte så omtyckta bland grannar och vänner i Córodoba samt att kläder till M är ett väldigt känsligt tema.
Helena

Viktoria Löwenthal dijo...

haha ja det är inte lätt hur man ska hantera det.
men de flesta butiker verkar veta att det kan vara lite så här så man kan byta in dem utan kvitto...
det värsta är när man inte hittar ngt alls att byta till.

Viktoria Löwenthal dijo...

Hörru Karlavagnen, jag tycker det är hemskt kul med en ny kommentatör här på bloggen! Tackar för det.
Men om jag förstått det rätt bloggar du inte själv, eller?

Anónimo dijo...

bäst jag lägger länkarKamouflage byxorna och mössan på lådan nu så att de hinner komma fram i tid. Har missat att ge dom till pappa ett par gånger nu ;-)

Anónimo dijo...

hmm hur ordet länkar kom dit innan kamouflage vet jag inte :-P

KARLAVAGNEN dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Viktoria Löwenthal dijo...

haha! jag trodde faktiskt inte att kamoflagerna existerade till slut, har ju hört om dem sedan...ja faktiskt INNAN jag blev gravid!!!
Hutta hit dem GENAST!!!!

Viktoria Löwenthal dijo...

Karlavagnen: hoppas jag inte har ngr undrliga mailstalkers här:
viktoria_lowenthal@yahoo.es

KARLAVAGNEN dijo...

absolut inte . Jag har precis skickat ett mail till dig, så nu kan du ta bort din email för att slippa skylta med den! Hoppas det funkade...

Monica dijo...

Men vet du, och nu skriver jag utan att ha läst nân av de övriga 10 kommentarerna.... Mellan zara och h&m är det pâ ett ut... och, de stickade plaggen är faktiskt bra OM de är tillräckligt dyra och i naturmaterial! Obs, nu vet ju inte vad för affärer ni har hos er, men jag mâste säga att jag är sà asless pâ alla svenska retrokläder att jag föredrar smà spanska, traditionella kläder! Tycker faktiskt det verkar finnas fler blà flickkläder och róda pojkkläder än pà h&m - men det är ju inne i stan i BCN dà....
Hursomhelst, jag fick inte köpa NÂT ALLS, dâ vi fick helt absurda mängder kläder i present. stickade dressar för si sàdär 70 eur (blev sâ chockad när jag skulle byta en sân att jag hade den kvar, och fÖr att en pyjamas pâ den affären gick loss pâ typ 40...) - jag bänglade och bytte storlekar och hÖll pâ, och trots att jag bytte massor var det en hel del 3-och6-mânaders plagg som vi hann använda kanske 1 el 2 ggr.... Och nàgra nya, egenvalda kläder (tja, man valde ju när man bytte :-) behÓvdes inte alls köpas under hela fórsta âret... Fast du, dra in till cortan, det är rea, och det finns ju faktiskt underbara bomullskläder... (och rejäl rea pâ petit bateau, som verkligen är bomull som man vill gâ och gnida pà dâ den är sâ skön, fast, svindyrt...)

och, jag blev irriterad Pà h&m när jag skulle köpa kalsonger - det var mycket svârt att hitta "neutrala". Bara massa drakar, batman och hemskheter! Fast jag skymtade väldigt fina barnkläder, sà stanna till i badalona om de har barnkläder där!

(fÖrlât megainlägget, väntar in att nils ska somna, och hinner ju inte varken läsa eller kommentera eller blogga sjálv ens en gàng numera...)