15 ene 2008

Coolt


Jo, mormor Lena kommer ju på söndag. Men fram till dess är det 5 dagar. och det kunde väl vara ok. Om inte bara det att föda på en måndag verkade så jäkla tråkigt. Så mkt måndag! Och tycker bebisen som jag, så kommer den komma i så fall på söndag. För på tisdag kan den ju inte komma, för det är ju liksom deadline på måndag, då står Galera där med kniven.

Jag vet inte varför men jag tror starkt på söndagsfödsel...och det gör mig lite, inte nervös kanske, men lite fundersam och min praktiska läggning samt vurmande för att Junia skall tycka att det är fett med en systerbror och inte pest och pina, ja den signalerar obalans (shit, flummigt värre det här inlägget).

Men - till saken: Detta har min syster Sara inte bara uppfattat utan också konkret åtgärdat, så på fredag har vi henne här, som en weekend-uppbackerska!

Hur coolt känns inte det? Och tryggt!
En eloge till systrar och familj!!

2 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Vilket skönt initiativ!!! Nu kan du lugnt svabba golven på lördag. Själv är jag på nattjobb i dagarna 3.

Sara dijo...

Bra att det gör dig lugn. En ung adelsman har jag med mig också. Skall bli jättekul!