7 ene 2008

Max 2 veckor kvar

Och jag lovar er, kommer det ut en flicka blir det panik. VI HAR INGET NAMN.
Inget gjutet.
Jag vill Livia. Junia vill Maria. Rogge vill allt möjligt, en dag en sak, nästa dag förkastar han det fullständigt. Igår ville han Signe. Jag försökte säga att det inte funkar, vi kan ju inte ha ett namn som pappan inte kan uttala ordentligt. Jodå, menade Rogge, om han bara sade det tillräckligt snabbt så skulle det funka (han har problem med ng-ljudet, självklart, rätt väntat). Men nä, inte Signe, det går inte, på katalanska skulle det dessutom uttalas som S.I.G.N.A, med rakt G-ljud. Signe som i SIGN, en liten ny Prince. Ok att jag är Prince/fans sedan länge men det här är att gå för långt. Då kör jag hellre på Usama.
Idag var det nästan så att det lät som att Livia var ett alternativ. Men I know him by now, det är INGEN, men jag menar verkligen INGEN garanti för att det är så imorgon. Idag säger han: Alltså, när du säger Livia tycker jag om det, men inte när jag säger det.
Men för satan gubbar, säg det som jag då, så är saken biff!

2 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Jag tycker att Rogge skall gå till en talpedagog, för att lära sig uttala Livia ordentligt. Så att han kan klubba namnet, en gång för alltid. Annars blir det Zlatan Ibrahimovic, och hur kul är det att heta Zlatan som tjej? I Spanien?

Viktoria Löwenthal dijo...

exactly my point!