8 ene 2008

Grönt te

Jag har inte så jättemånga laster. Nu under graviditeten är det ju som ni vet vid det här laget några extra; bensin, starka skurmedel (Ajax multiuse spray - Mmmmmmmmmm!!!!), lacknafta och cherrytomater.

Men i vanliga fall är det nog bara Sir William, tet från Sibyllan i Stockholm.

Då jag visste att Morfar Sture hade för många kilon med sig till julen (ja nä, jag menar hans bagage) vågade jag inte ens drista mig till att fråga om han kunde ta med sig te. Detta är en av de få gånger under mina 10 år i Spanien som jag är utan och få gå till en vanlig tebutik och köpa.

Gick till en välsorterad på placa Catalunya och bad att få veta skillnaden mellan Earl grey Superior, Earl Grey Extra och Earl Grey ngt annat.

Bad att få ett kilo av Earl Grey Superior som verkade vara det starkaste.

-"Är det till er måste jag nog rekommendera er ett annat te, har ni prövat det här röda po-jong-tjong?"

Hallå! Jag skall föda om 2 veckor!! Sluta tjafsa med mig om lite te! Jättesnällt att du bryr dig men har jag inte slutat med svart te fram till nu kanske det inte spelar såååå stor roll, ei?

Men så i dag blev jag ändå lite inspirerad och tänkte att va fan, lite grönt te kan jag ju alltid prova, har en del olika sorter hemma för alla nyttiga svenskar som kommer på besök (och ja till de onyttiga så har vi helt andra grejer, ni skall inte vara oroliga!).

Helt ok, med en touch av lemon eller vad det nu var. Och Mandeltårta från IKEA.

3 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

HAHAHA! Jo, den spanska välviljan kan bli lite väl mycket ibland... Även om man inte är gravid!

KARLAVAGNEN dijo...

Herregud vad de hittar på! Svart tea, rött tea, silver tea och nu senast vitt tea. Snart blir man la färgblind på kuppen!

Viktoria Löwenthal dijo...

Haha, jo, för att inte tala om namnen på de röda te-erna! Vad är det för fel på "Malmöblandning" och liknande. Alla dessa Poh-någonting...