31 may 2008

Min bok har blivit utgiven..eller?

Om man publicerar sin bok på Vulkan, har man då, om vi skall vara helt korrekta, fått sin bok utgiven? Alla (om jag har förstått det hela rätt) kan publicera sin bok hos Vulkan, då boken inte trycks förrän ngn efterfrågar boken = ingen ligger ute med pengar.
Jag tycker idén som grundar Vulkan är helt fantastisk och jag är odelat positiv, vad som stör mig är alla som nu pratar om att de "fått sin bok utgiven" (ofta inlett med ngt i stil med Hurra!). Har man inte egentligen "givit ut sin bok"?
Ei?

5 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Jo jag med, och vaddå skrivit en bok om det är ens egens blogg kludderi med stavfel, grammatiska fel (min egen då, ingen skugga falla över någon annans blogg)som bara blivit kopierad och klistrad i bokformat. Eller hur funkar det egentligen?

Viktoria Löwenthal dijo...

ja fast det låter ju onekeligen finare att säga att man skrivit på en bok det senaste året än att man bloggat. Att blogga ses ju ofta lite negativt, Big Brother i skrivform och utan utröstningar.

Anónimo dijo...

Ge ut din blogg?

Förresten ska jag också bli aktiv bloggare nu, lika mycket inlägg som du lyckas jag nog dock inte få till. :)

Viktoria Löwenthal dijo...

Ange: noops, absolut inte ge ut min blogg, den ligger ju här, gratis och levande och med bilder.

och ja, vad hände med din blogg???? den försvann i tomma intet, eller? väntar ivrigt!

Maria Agrell, Barcelona dijo...

Håller med dig. Man har inte blivit utgiven när man själv publicerar sin bok hos Vulkan.

Men det känns ändå härligt att hålla sin bok i handen :)

Det tog mig en månad ungefär att klippa ihop bloggen till ett manus.

Och helt klart får jag betydligt mer positiv feedback på att jag skrivit en bok utifrån min blogg - än att jag bara bloggat.