21 may 2008

Mormor tagen på sängen

Efter några år utomlands så blir man faktiskt dålig på vissa saker, t.ex idiomatiska uttryck och en del ordspråk. Att man blir tagen på bar gärning det vet jag, men blir man tagen på sängen? Eller på sängkanten? Borde man inte EGENTLIGEN bli tagen i sängen (alltså det är i:et som är viktigt, man ligger ju i sängen, eller ligger man bara på och vilar lite? Jag insinuerar alltså inget sexuellt här med mina sängkammarteorier). Eller har jag kanske blandat ihop det helt, det kanske inte finns ngt uttryck med sängen i centrum alls.
Nåväl, mormor tycker säkert inte att hon är söt på den här bilden. Men Gala ser ut att tycka att hon är, om inte söt så åtminstone väldigt intressant. Lite som när jag spionerade på Baba och Bombom (min mormor och hennes syster) för att förstå fenomenet med Dagansikte och Nattansikte, Baba jobbade på Lancome så det här med krämer var ingen lek!!

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Här finns bara ett uttryck som är det rätta: en (stackars) mormor tagen i soffan - eftersom sängen för tillfället var utlånad till några som bättre behövde den? Sedan är det kanske dags att införa någon slags granskningsnämnd för visande av foton, men visst Gala är ju alltid söt, mormorn kan se bättre ut........

la linda dijo...

vad glad jag är att jag hittade tillbaka till din blogg, har nog inte läst på över ett halvår. hur kunde jag glömma? nu är jag i alla fall tillbaka. (tycker både mormor och gala ser söta ut). :)

Viktoria Löwenthal dijo...

mormor lena: granskningsnämnd? no way josey!
la linda: välkommen tillbaka! tyvärr är jag nog inne i min segaste bloggperiod, får väl haka på dig på lite röj så vi får lite fart i det här gamla öket (ja nu vet jag inte om jag menar fart i mig eller i bloggen!).