21 may 2008

Skum plånka



Vad är er teori?


Min lillebror blev av med sitt bankkort.

Något år senare ringer SJ om att de eventuellt har hans plånbok som han glömt på tåget. Nyfiken på vad det kunde vara gick min lillebror med på att betala för att få hem det som antogs vara hans.


I ett kuvert från SJ låg DEN ÄCKLIGASTE SKUMMASTE PLÅNKAN EVER!


Den var absolut fullproppad med småpapper, lösblad, urklipp ur agendor, kort om Frälsningsarméns öppettider och normer för övernattning, tusnetals telefonnummer (varav ett faktiskt hette Morsan, så någons son/dotter är denna gudsförgätne varelse alltså, kanske) och även ett foto på förstaplats på en liten raggig hund. Men INGET som ger minsta spår till ägaren, inte ngt kort med namn förutom min lillebrors bankkort (som tack vare sitt exotiska namn ledde SJ direkt till honom).
Min nyfikenhet är väckt, vems är plånboken? På bilden ser ni hunden, ett par ben samt allt innehåll.

5 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Varför inte ringa Morsan och kolla läget. Jag tror han heter Keint (Kent fast på skånska). Till honom kommer polisen med dragen pistol och när folk springer därifrån har de basebollträ i handen och när de går dit har de stora svarta sopsäckar på ryggen. Tunga sådana. Och av någon konstig anledning har Keint och hans polare fler cyklar än kungen har bilar. Då har man också skumma plånböcker med okända unga mäns bankkort.

Viktoria Löwenthal dijo...

rolfsgatan...

Monica dijo...

men,,,hade frälsningsarmékillen alltså snott din brors bankkort! En rånare! (som när jag blev av med en helt ny mobiltelefon (hade kvar skyddsplasten över displayen) två veckor innan vi skulle gifta oss (det värsta var telefonnumrena i den, till blomaffär, till...ja, viktiga grejer...) - jag spärrade den någon timme senare, men, ett nummer till bolivia hade det ringts till från den, det såg vi ju på telefonräkningen sen...) (lite lust fick man allt att ringa upp och berätta om hur man fått tag i numret, men, nja, så blev det inte)

Rebecca Löwenthal dijo...

Rolfsgatan, Simrishamsgatan, Kristianstadsgatan, Falkenbergsgatan, Falsterbogatan, Hasselgatan. Runt omkring oss har vi minst en ljusskygg figur i varje hus. Det gör tillvaron lite mer spännande, ibland...

Viktoria Löwenthal dijo...

En rånare, eller telefonnummerskleptoman (för fatta att ALLA lapparna ni ser var med olika nummer på)

ja jag hade ringt till bolivia på stört! ni kan ju språket, bara att babbla på! sicken osmart tjuv. tur att ni var giftaslystna och inte brydde er om att följa upp mer.