20 may 2008

Vuxenpoäng

Då jag kom till Barcelona -98 som ung och glad Erasmusstudent brukade vi ofta skoja om vuxenpoäng. Jag vad 25 och ansåg mig väl otroligt mogen och vuxen, ändå stod man inte helt med båda fötterna i vuxenvärlden (har jag förstått nu 10 år senare).
Att måla tånaglarna gav vuxenpoäng.
Och att skriva på kontrakt för ett jobb med fast anställning. Vad mer? Kommer inte ihåg, men det är verkligen inte allt som ger poäng; det är mycket svårare än vad folk tror.
Idag fick jag svar på den check-up jag gjorde 3 månader efter att jag hade fått Gala (cellprover, olika körtlar, värden etc.) och fann att jag tjänat FETT STORA vuxenpoäng, så stora att jag knappt tror det är sant. Jag har förhöjt kolesterolvärde. Wow! Infarkt nästa?

3 comentarios:

Redaktionen Tidningen Varför dijo...

Jag har en 38-årig kompis som senaste året haft hälsporre, bältros och slemsäckinflammation. Finns det pensionärspoäng har hon just fått flera.

Viktoria Löwenthal dijo...

poäng för Bältros utgår:Bältros är en virusinfektion som kan drabba både unga och gamla. Var femte människa får sjukdomen någon gång under livet. Bältros orsakas av varicellazostervirus som tillhör familjen herpesvirus. Detta virus orsakar också den vanliga barnsjukdomen vattkoppor. För att få bältros krävs att man tidigare har haft vattkoppor.

HÄLSPORRE GER LILLBABSPOÄNG

Rebecca Löwenthal dijo...

Kan det vara mintcrispen som lagt sig i gångarna?