26 may 2008

Galna svenskar eller trötta katalaner?


Jag tror faktiskt knappt ni kan hitta EN ENDA spansk unge som sitter och gräver på marken på lekplatsen en dag då det regnat. Skulle de ens få för sig att försöka skulle det höras ett ramaskri: UUUIIII!! Du kan inte SITTA ner du blir BLÖT du kommer att bli FÖRKYLD och UIII vad du blev smutsig nu, amen HERRE GUD, du är ju INTE KLOK, uiiiiii, KOM HÄR NU uj så, borsta av, usch.

Men alltså, jag tror faktiskt knappt du hittar en spansk unge över huvud taget på lekplatsen om det är överhängande moln på himlen, då går man bara inte ut.

Så ni som fattat att jag är lite lätt folkskygg och då enormt lekplatsskygg, ja ni vet ju var jag hänger en dag som denna, då himlen är svart och skurarna kommer med jämna mellanrum..och i gott sällskap av en familj av samma blandning (svensk mamma och katalansk pappa) så flickorna kan sitta hur mycket de vill på marken och bli hur smutsiga som helst.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Fantastiskt att ni ändå har sand på lekplatsen!!! Vi har bara gummiplattor på marken på vår!
Sand hittar man bara på stranden...

KARLAVAGNEN dijo...

Hääärligt,jag vill ha min egen sandlåda som jag kan gräva iiiiii...

Eva dijo...

Eller som min städerska sa när Dina gick barfota innomhus.-Ojoj, du kommer få lunginflammation! (vi har varma golv och 25 grader)

Viktoria Löwenthal dijo...

Ci: Tja, det är ju ingen sandlåda men det funkar att gräva i, i synnerhet när det har regnat!

Karlavagnen: En måne hade heller inte vart feeeeeeeel...

Dina: Känns igen, för att inte tala om det LIVSFARLIGA med drag!! Drag dödar, minst!

Anónimo dijo...

Jag kan meddela hur det är pa lekplats fronten i Cordoba när det hänger regn i luften och jag maste säga att jag blev forvanad. Vi har faktiskt inte varit helt ensamna ute som vi oftast är i BCN under samma förutsättningar. Det finns lite fler modiga och regn-risk taliga människor här i söder som det verkar.
Helena