28 may 2008

Dålig smak får man tydligen på köpet

Det finns vissa saker som man aldrig trodde skulle ändras. Jag åt t.ex inte fisk eller skaldjur tills jag plötsligt under min graviditet med Junia bytte ut biff mot fish, och där har dte stannat. men från det till att plötsligt tycka att Alejandro Sanz är bra..ja herre jisses, trodde jag faktiskt ännu mindre. medan jag satt här och slöade kom plötsligt lite Sanz på tv och jag kände det i MAGEN! Som när man hör en ritktigt bra låt. Men detta ÄR ju inte en ritkigt bra låt, han är URTRÅKIG.
Jaha, vad blir nästa grej? Att jag börjar tycka om...namnet Jordi? Döper min nästa dotter till Marta eller varför inte Montse?





I denna video finns en sekvens när den bedragna flickvännen huttar ut hans gitarr (ja det är verkligen inte det enda som hon huttar) och det får mig att tänka på vad min tidige peruanske pojkvän och hans peruanska vänner tyckte om danska tjejer. De var fruktansvärda, galna och rabiata, och de berättade alltid någon historia om en de kände vars danska flickvän hade slagit sönder hans gitarr i vredesmod (alla dessa grabs var musiker) och HU det var OFÖRLÅTELIGT och jag ja jag tyckte nog också det lät förskräckligt tills jag en dag var i färd med att göra detsamma...man får ju välja något som känns ordentligt - för annars..ja...annars känns det ju inte!

5 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Det är ungefär som att urskiljningslöst gilla israelisk pop. VIssa saker är säkert urtrist och sämre än sämst, men det går raka vägen in i magen i alla fall...

Rebecca Löwenthal dijo...

Det är ungefär som att urskiljningslöst gilla israelisk pop. VIssa saker är säkert urtrist och sämre än sämst, men det går raka vägen in i magen i alla fall...

Viktoria Löwenthal dijo...

hej becka! puss puss
och ja, jag gillar dana international och arik einstein..och lite till

Viktoria Löwenthal dijo...

hej becka! puss puss
och ja, jag gillar dana international och arik einstein..och lite till

Rebecca Löwenthal dijo...

Jag gillar själv Schlomi Shabbat (och han är som sirap, fast ganska fast), som i sig själv är strålande, men sedan har han gärna gäster och Lior Narkis är en riktig smörsångare. Shalom Hanoch som jag såg i Israel för 100 år sedan vid Genesareth sjö är helt underbar(fast han räknas inte, för han är ingen smörsångare) Arik einstein kom tillsammans med Hanoch, så han räknas inte heller till smörsångarna. men att det går raka vägen in, det går inte att komma ifrån. Så här låter det i verkstan när jag gör gubbar, bland annat. när jag tröttnar på P3 och alla putslustiga och putsförnuftiga typer: Moshik Afia Shlomy Saranga - Halom Matok.