19 may 2008

Lausefrei

Och mitt i mitt stora beslutsmakeri (se nedan) så kom en lus krypande ner från Junias panna och jag fick ett nervöst sammanbrott (vilket i och för sig inleddes med lätta skakningar redan dagen innan då jag kom hem från Sverige och fann ett fuktigt nerkissat lakan nerknölat i en proppfull tvättkorg, samma korg som var SUPERTOM bara 5 dagar tidigare då jag åkte till Sverige, samt ett sorgset kylskåp som i ett hungersdelirium talade om hur bra det var bara några dagar tidigare då han, i motsats till tvättkorgen, var knökad etc. etc. vi behöver inte ta fler exempel, ni kan säkert ana er till resten).
Väntade lusfan med att krypa ner tills en observant mamma var på plats? Eller hade han planlöst spankulerat omkring under en längre tid och inte ägnats någon uppmärksamhet?
Nu har jag läst på, kan ALLt och här kammas det ja jäklar i hoppet.

2 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Familjen lever loppan i din frånvaro.

Viktoria Löwenthal dijo...

Haha, ja, tyvärr!