3 may 2008

Det är tanken som räknas


Jag säger som Labolinas mamma: Rogge rogge rogge..(ja hon säger självklart inte rogge utan labolina).

Tårtan han hade bakat till mig idag såg god ut - om man bara försökte intala sig att det mandelbotten eller ngt det där platta som låg under chokladen. Han hade inte velat fråga mig då det skulle förstöra överraskningen men såhär i efterhand ville han ju veta vilka tänkbara fel han hade gjort.

"Ja jag vet ju att du klagar på extrakilon så jag tänkte göra den lite nyttigare, jag hade ett recept från internet som jag modifierade lite, jag tog t.ex fullkornsmjöl i stället för vanligt och sockret skippade jag men för att göra det sött tog jag lite pressad apelisin, lite mynta, lite ingefära och sedan lite yoghurt för att få lite mer volym."

Men hade du inget bakpulver?

"Jo då, det här (visar mig en vit liten papperspåse)."

Jamen rogge, det där är inte bakpulver, det är antingen vaniljvispspulver eller våffelmixpulver...

Kul att vara gift med ett original.

8 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Han får 10 poäng för att han försökte! å inte ens blandade in någon av hans äldre kvinnliga släktingar eller den lokale bagaren.

Å så vill jag ha numret till hans äldre bror, för han har väl en sådan? Som är single och hetero? Nähä, inte det, som vanligt då...

Rebecca Löwenthal dijo...

tycker den påminner, till det yttre om Lena-tårtan,så tanken var mer än god. men vi ska prata med baba, där byts det inte ut något, gärna lite extra utav allt det goda, hehe

Anónimo dijo...

GRATTIS På födelsedagen! Det var minsann det mest kreativ tårta jag har hört talas om. verkligen orginell...

Monica dijo...

Men GUD!!! Vilken grej! Men tänk om det hade blivit gott :-)

Grattis iallafall!!!

Viktoria Löwenthal dijo...

K-vagnen: det går inte bra med syster? fast njae...hon bor ju i england, kanske lite regnigt va?

lenatårta va..mmmmm...keep on dreaming

anonym: ja kreativiteten är det inget fel på, det var smaken...

monica: tack! flyttar ni nu eller vad?

Anónimo dijo...

Nä ingen himla syrra. En äldre bror och straight. :-)

Monica dijo...

Ja, nu flyttar vi... I början av juli!

Anónimo dijo...

Rogge e bara bäst, as garv! Hälsa honom från mig, ska bli kul att träffa er allihop i sommar,

Puss Emma