27 may 2008

Det klånkar i rören


Här är det mörkt och regnigt, underbart för den nordiska själen! Kommer lätt i thriller-mood när det är så här och hade inte haft något aemot att sitta i ett sommarregnigt Sverige, gärna ute på landet, och kolla ngn serie typ Skånska mord (hittar tyvärr inget på youtube, antar att svenskt tv måste visa dem igen så att ngn glad och energisk ungdom faller för serien och kör upp den på nätet). Läser i DN om ouppklarade mord och ryser, för tillfället läser jag ovanligt få thrillers - det känns för skrämmande och i mitt amningssömniga tillstånd har jag svårt att hålla distans.

Här hittade man för några veckor sedan en ung rumänska bakbunden i en vattendeposit, vilket fick mig att tänka på alla de kvinnor som man ser på små uppfällbara stolar vid vägkanterna upp mot Girona (ja på andra ställen runtom också, men det är mest dem jag ser) och jag undrar och lider med dem men vet faktiskt inte vad man skulle kunna göra (uppenbarligen ingenting för eftersom det sker öppet och polisen inget gör så är de antingen maktlösa eller involverade).

Och mitt i alla desa tankar börjar nyinflyttad granne klånka i rören vilket gör att jag flyger högt, huset intill har stått tomt sedan vi flyttade in så nu är man inte van vid att det kan låta där ifrån!
Stol från ikea.se

No hay comentarios: