26 may 2008

Säsongsdags



Jag inviger min nya vackra 2-barnsmorskropp i en gammal slapp bikini från 1900-frös-ihjäl och som pricken över i:et eller snarare grädden på moset då vi här talar delikatessen så hade jag den fina obligatoriska badmössan. Om jag inte kände mig snygg innan så gjorde jag det nu.
För att slippa göra denna Superhängmage-debut i bright lights från glad vårsol så valde vi simhallen under lunchtid i lördags - fantastiskt: inte en kotte (man lär sig med tiden, dessa katalaner är som små robotar i synnerhet då det är helg, man kan t.ex inte åka till IKEA på någon annan tidpunkt än under lunchen 14.30-16, då är det helt tomt!). Junia måste ha kännt igen någonting trots att det var över 2 år sedan hon sist var i en simhall: hon hoppade från kanten, dök under vattnet och hade ögonen öppna, vågade simma själv utan att jag höll (med puffar men ändå, Junia är en tjej där det är MYCKET snack och lite hockey i vanliga fall, men just i där och då var hon störtmodig!!).

No hay comentarios: