29 may 2008

Något har hänt

Jag flyttade från Sverige -98. Sedan dess har det hänt massor, bl.a har det blivit status i att fira student. STATUS?! Blir faktiskt lite mörkrädd när jag läser om hyrda slott, håruppsättning, kontrakterad kock och plakat som kostar skjortan. En jäkla massa pengar skall läggas på kalaset, vad läste jag; 16000 MINST! Jeees. Det är ju inte ens ngt att fira, egentligen, den där studenten. Man klarar den eller så tar man sig inte dit och de som inte klarar den tjänar mer pengar snabbt för de tar inte en massa studielån utan utbildar sig till konkreta och bra saker som målare etc. Och många har helruttna betyg och skall ändå firas med pompa och ståt, hmm. Psycho-cirkus, det är det enda jag kan säga.
Själv spanade jag efter min familj och hittade snart en uppstoppad NFG-jacka (de svarta bomberjackorna som Non Fighting Generation hade, jag var stor aktivist på den tiden) och till maten (hemlagad, jag minns faktiskt inte vad men säkert goda pajer och sallader) drack vi min bror Davids hembrygda cider. Och satt om inte i koja så i alla fall i vanlig bostad. Och hade skittrevligt tills vi gick ut.
Klänningen? Tja, jag fixade ihop ngt underligt i blått (skulle absolut inte ha vitt, så mycket var säkert) från ngn obskyr Strögetaffär i Köpenhamn och mössan (obroderad men däremot en massa autografer från klasskamraterna) har jag inte kvar, tror den försvann redan samma kväll.

No hay comentarios: