13 jun 2008

Jag ger mig, eller?

Som vissa kanske kommer ihåg (uppfriska minnet http://viktorialowenthal.blogspot.com/2007/10/spiderman.html) så lyckades jag snabbt kryssa förbi alla snövit och askungeparaplyer och istället få Junia att köpa ett med Spiderman. Inte helt kul han heller men känns lite mindre "girly".
Sedan dess har livet varit en kamp. Första dagen var Spidermanparaplyet en hit, men aldrig efter det.
Var gång det regnar (inte så jätteofta men nu på sista tiden har vi ju haft en del) så får jag veta att Marina i hennes klass har ett rosa med volanger, och att det finns med Blancaneus (Snövit) och att man kan köpa det i affären.
Nu har tonen blivit mer desperat och fan, jag vill ju inte att det skall bli ett guldsko-fall som jag sedan skall få äta upp resten av vårt liv, eller hur?! Vad göra?

4 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Köp ungen ett rosa paraply med matchande regnrock och gummistövlar!
Låt henne bejaka sin feminina sida. Detta tillsammans med att hon gillar att hitta på historier kan bara sluta som Liza Marklund eller Barbara Cartland...

Elin dijo...

Ja lát henne fá sitt paraply,ju mer du drar át andra hállet desto mer lär hon vilja ha det.Dra sen med henne ut och spela fotboll i rosa gummistövlar;)

Selmas o Gretas krypin dijo...

Ja, håller med föregående 2 talare...Varför kämpa emot? Det är väl ganska lätt att se att Junia är en liten ängel (dock förklädd!! hehe) i rosa och som älskar, rysch, pysch, volanger och glitter & glamour hur mycket du än inte vill se det :-)..så ja, låt henne få ta steget fullt ut och sväva lycklig fram under rosa volangparaply...Im siiiiinging in the rain....lalalallalalaaaa....

Rebecca Löwenthal dijo...

Inse sedan att du mött din överkvinna gällande envishet! De faller inte långt från träden du vet.