26 jun 2008

Jag skrattar ihjäl mig åt bloggen Tidningen Varför

Får man helcitera en annan bloggare? Kan man klippa ut hela inlägg för att de är så roliga? Nähä, är det ingen vits med att ha en blogg då? Jasså. Nähä.

Men bara en gång? Ok? Lovar att det inte skall hända igen. Men jag vill inte bara länka, jag vill verkligen att alla skall läsa detta, ingen skall undgå tidningen varförs svada. Underbar. Eller är det för att jag har bihåleinflammation, dvs huvudet fyllt med var och snor i stället för lip gloss..?

Inlägget lyder följande:

"Bioyard shooting

Hade lite lågt blodtryck.
Tänkte åtgärda det.
Gick och såg "Sex and the City" - slutrökta och sönderbantade tanter som fnissar åt fula ord, som tar sig kokett för munnen när någon sagt något riktigt riktigt fult, som idkar välgörenhet genom att mata tjocka negresser med handväskor för 40 000 kronor, som har 55 år gammalt gäddhäng där botox inte längre verkar - men sju år gammal hjärna.
Som ägnar sina liv åt att shoppa med "tjejerna" och vars mål är från anno 1856: att bli bortgift i ett överdekorerat tacky prinsessbröllop iklädda en gräddbakelse. Ja, huvudpersonen Carrie - modeförebild för en hel värld kvinnor som nu tvingar mig att byta kön - hade även en blå fågel på huvudet.
Det är hysteriska rusa-ut-på-gatan-scener. Snyftande återföreningar. Örfilar med blombuketten. Allt du trodde tog slut i och med lågstadiet.

Salongen var fylld av tjejer med läppglans i huvudet.
De tyckte det här var årets film.
De tillber modebloggare.
De applåderade.

Det har sagts förut men tål att sägas igen:
Så många läppglansidioter - så lite automatkarbiner.

Hans Wiklund har rätt i allt.
Aldrig förr har mina cravings för en riktigt nasty Stockholmyard shooting varit så stark
. "



7 comentarios:

Anónimo dijo...

Ähh , kan väl hålla med om mycket.. Men eftersom min åsikter är lite annorlunda måste det ju antingen beror på att jag är en läppglansidiot eller på att denne bloggaren än GENOM negativ av ren princip, filmen var ju grym.

Mycket bättre än så kan man nog inte göra en uppföljare till en tv serie, och om man nu ogillar denna sorts film och är klart negativt inställd till serien från början är det väl onödigt att lägga 100 kronor på att se den.

Förstår inte poängen med att se en film om något man avskyr när det går 10 andra filmer av helt annan sort samma kväll. Kan ju knappast ha kommit som en chock att filmen skulle handla om de fyra tjejerna och mode?

Lilla A dijo...

Hahahaha! Den var bra:)

Nu är det inte så att jag ogillar SATC, jag förhåller mig rätt neutral inför serien. Har dock inga planer att se filmen på bio, kanske när den kommer på DVD.

Men recensionen var den mest underhållande jag läst på länge!

Elin dijo...

Klockrent :).
Kan dock tänkas att jag ser filmen,men bara i studiesyfte för att förstá vad f-n alla tjötar om ;)
Hoppas att biháleinflammationen háller pá att gá tillbaka och att du börjar má bättre.
Kram

KARLAVAGNEN dijo...

Nä, som oretuscherad fet förtiåring med minimalt intresse för fräsiga kläder så är det nog inte min kopp tea heller...

Viktoria Löwenthal dijo...

Olga: Ja poängen var väl just den, att höja sitt blodtryck! Finns det något bättre sätt än att se en film som man på förhand VET kommer ge en just den effekten? Och vad är väl hundra spänn? Inte sååå mycket, väl?

Lilla A: Eftersom jag inte klarar av dubbat har jag inte haft den äran, har sett ngt avsnitt i sverige men inte mer. Ser så lite på tv så när jag väl skall se en dvd finns det tusen andra på väntelistan. Men visst var recensionen fantastisk! : )

Elin: hAHA, studiesyfte, det är vad jag säger (sade) när jag gick på after after aftern, alltså de som börjar vid 18 dagen efter. Att jag gick dit i studiesyfte..låter alltid mkt bättre!

Karlis: Haha, jag tror nog vi
är många som tillhör den kategorin, fast utan 40-åldern då! Har precis försökt hitta en snäll spegel i huset (helfigur) för att kunna prova bikini och då är det ändå bara bikini för hemmabruk!

Anónimo dijo...

viktoria: Nej, men finns ju sååå mycket premiärer just nu med den ena oskarsnominerade filmen efter den andra. Dumt att slösa pengarna på en sådan film då :-p
Jag plus de 600 andra läppglansidioterna som satt där i en full royal salong på premiären älskade den!

Redaktionen Tidningen Varför dijo...

Hej Olga. Det jävliga med att vara journalist är att man måste gå och se saker man inte tycker om bara för att få veta vad alla andra snackar om. Jag hade till och med en chef en gång som tog upp i ett utvecklingssamtal att hon ville att jag skulle följa dokusåpor mer och att hon tyckte mitt måttliga tevetittande var en nackdel för jobbet! Måste ta upp det på bloggen!