29 jun 2008

Hejar vi på Spanien?


Idag spelar Spanien match mot Tyskland och ja, pest eller kolera - jag vet inte vet jag hejar på. Fast jag vet att jag INTE vill att Tyskland skall vinna, sorry, inget att göra åt. Men Spanien då?

Jaa...hade det inte varit för kommentaristerna och det otroligt SPANSKA (med allt vad det innebär av antikatalanism) Spanien så hade det varit MYCKET lättare.

Jag tycker spanjackerna spelat fantastiskt bra ( i synnerhet Cesc, Xavi, Puyol, Iniesta, Reina, Sergio Garcia...) men jag pallar inte med alla kommentarer runt omkring: La furio roja ha dejado paso al talento! ÅÅÅHH vi känner det RÖDA blodet svalla i oss! Våra fenomenala TJURAR därborta i Wien! Bjjjäää

Men ok, om t.ex Xavi och Cesc gör målen efter en pass från Iniesta - ja vale! Och sedan bor vi ju i en by som är allt annat än spansk så kommentarer på gatan slipper man till att börja med.

Visca la selecció, doncs!
(och inget jäkla töntigt PODEMOS! som jag har fått på huvudet och gått och sagt i flera dagar nu)

2 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

sätt på den svenska radion, för sjutton gubbar, så slipper du tjurblodet som svallar. en och annan töntig kommentar kanske du måste stå ut med, men förhållandevis neutrala och fotbollsmässiga kommentatorer.ibland riktigt fyndiga. du kan ju se matchen samtidigt och Rogge kan lära sig ett och annat nytt ord svenska inför vistelsen.

Monica dijo...

Måste säga att jag känner mig väldigt ointresserad... Jag är ju långt bort i en Norrländs idyll också. Jag blev idag tillfrågad om hur jag såg på matchen. Ehh...nja, "för du håller väl på Spanien, det är ju klart?", tja, nja, jo, fast hade det varit ett katalanskt landslag hade det varit eljset...