13 jun 2008

Wow!






Vilket gensvar! Aldrig fått så många kommentarer på så kort tid som till föregående fråga! Klart ungen ska ha ett rosa paraply, tycks det allmänna omdömet vara.
Nu tycker jag DOCK att ni är lite hårda mot den arma modern, och får det att låta som att jag försöker stå emot denna oerhört koketta varelse som jag fått in i mitt hus.

För att visa att så inte är fallet lägger jag ut några bilder utav NÅGRA FÅ av de olika underliga outfittar som junia älskar och om ni tittar ordentligt så ser ni t.ex. HUR SLITNA hennes flamencoskor är (eller skorna som gör toc toc som Junia kallar dem).

Bara så ni vet!!

8 comentarios:

Selmas o Gretas krypin dijo...

nja..det var inte menat att vara hård, att döma eller fördoma...Försöka stå emot gör du väl inte direkt, men en liten "kamp" för att få koketta lilla Junia att någon gång välja något annat, lite mer "killigt", skriver du ju själv att det varit ;-), och inget fel med det! Variation gör livet rikare, men ungar är ju i mångt och mycket "vanedjur" och gillar att upprepa sig! Vi "kämpar" ju varje kväll för att få Selma att välja en annan saga än den vi läst 187 gånger redan...hehe...

KARLAVAGNEN dijo...

Nä, nä, den svart-vit prickiga uppenbarelsen med gröna pjucks till sa du ju nyss att hon inte gillade?! Det var ju för looose. Hon vill ha tighta kläder, rosa, lila, dun och fjun, glitter och glamour...

Tids nog blir hon tonåring och ska klä sig i Gothic eller punk...

Vad tror övriga släkten? Å vad tror Rogge?

Ps: Köp henne ett par nya nyckelpigs skor också och minst ETT rosa paraply!

Monica dijo...

jag passar ang tyll-tyll-tyckandet, jag har ju det angenämliga nöjet att aldrig hamna i den sitsen, tack vara att mitt barn är en gosse...

Men, snälla, snälla, snälla VIktoria, KAN du inte ha större stil på inläggen....???? Alltså större typsnitt, jag håller antagligen på att bli gammal, men det är så jobbigt liten text på dina inlägg numera att jag drar mig för att läsa dem!!!!

Ha det fint!

Viktoria Löwenthal dijo...

Haha, jo du Monica, det skall bli, det var ett total-remake-försök förra helgen eller när det nu var och då blev det lite fel, jag är medveten om att stilen är liten och jag ser ju själv i kors när jag läser det. Skall ändras senast i morgon, vale?!

Rebecca Löwenthal dijo...

Övriga släkten (åtminstone en på listan) tror att Junia kommer att bli enväldig president, med mycket energi att göra stora och små förändringar. Att hon kommer att gå sin egen väg. oavsett vad hennes mamma och pappa säger, är redan nu ett faktum. Och de (föräldrarna alltså) är alldeles för kloka och kärleksfulla för att hindra henne.

Rebecca Löwenthal dijo...

Visste väl att de där fluffiga Celle-skor-morgontofflorna skulle falla fröken i smaken:-)

KARLAVAGNEN dijo...

Amen Rebecca! Jag håller med!

Lilla A dijo...

Haha! Jag har samma i-landsproblem själv, jäntan gillar allt som är rosa, fluffigt eller glittrigt. Hemma hos oss ser det ut som att Disney har spytt i hennes rum;) (Mycket tack vare välmenande mor- och farföräldrar...)

Men det är väl något som både vi som föräldrar och barnen SKA igenom på något vis. Och om envishet är en arvssynd så ska den inte bestraffas! *skratt*

PS. Tack för mycket härlig läsning! DS.