12 jun 2008

Jättetrött



Jag är jättetrött. Man blir det när man aldrig får sova.

Har man en dotter på tre år som samtidigt som dina reserver börjar ta slut tröttnar på att ha en lillasyster och blir allmänt bångstyrig och sur och tonårig...ja då kan ni själva tänka er. Detta infaller med att Rogge jobbar dygnet runt, han går vid 8 och kommer hem vid 23-23.30 och ja, nu skanar vi honom både Junia och Gala och jag. Och Gala, ja hon har flippat ut sedan hon var i rätten, tyckte att det var för chungo (ja hur översätter man ett så bra ord som chungo? Något är chungo..då är det riktigt illa) för sådana små och har lagt in en anmälan. Hon vaknar nu STORGRÅÅÅTANDE och hon gråter så hjärtskärande så man får ont i själen av det.

Och jag, ja jag längtar efter att få sooooova och minns med fasa hur lång tid det tog innan Junia sov hela natten igenom (va? gör hon fortfarande inte det? nehej nä, det gör hon inte nä...). Och jag gör allt utom att just sova, det är mycket nu. Men jag måste nog sätta mig ner i morgon och börja med mina fantastiska listor för det hör måste styras upp nu.

Men i övrigt är jag fantastiskt nöjd och glad även om det inte riktigt gått upp för mig att jag ALDRIG (hoppas jag) skall behöva gå tillbaka till The Office igen.

Och jag är så glad att det var en del frukt-och-grönsaksgubbar och tanter som lyckades ta sig till vår byamarknad idag, med sina fina olika frukter och grönsaker som alla har olika fina storlekar som gör att de ser så mycket aptitligare ut än vanliga butikers äckelhormonfulla päron och ärtor. Och att blomstermannen kunde komma så att vi kunde få torsdagsblomster (idag var det dock inte så mycket att välja på men det blev liljor i olika färger)!

1 comentario:

Anónimo dijo...

här är en bebis till som vaknar gråtandes , har aldrig tidigare sett henne så ledsen :-(