11 jun 2008

Apoyo 100%




Jag stödjer till 100% de spanska transport-whatsoeverdenukanheta på svenska (alltså sådana som transporterar alla saker, typ frukt och bensin) som strejkar och håller ut strejken dag efter dag. Men det börjar faktiskt bli kusligt tomt på hyllorna i butikerna, inte en grönsak i sikte, inget kött, ingen fisk, inget bröd..Nu är det frysvaror som gäller. Fram tills nu har jag varit relativt lugn, vi har nästan full tank i bilen (60% av bensinmackarna är helt utan bensin) så vi tar oss till Frankrike om inte annat, men som sagt, det börjar kännas nu.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Ser lite läskigt ut måste jag erkänna. Jag gillar välfylda affärer och kylskåp. Men så länge det är för en god sak så!
Och jag antar att IKEA ser till så ni får lite midsommar mat om inte annat..

Anónimo dijo...

vi har blivit lite nervösa och bunkrat upp med pasta och ris, på så sätt behöver vi inte svälta ialla fall även om maten kan bli lite monoton.
helena