17 jun 2008

Amning, nackdelar


Kommer ihåg för ungefär 3 år sedan, jag drog fingrarna genom håret och fick med mig en handfull med hår. Gick till frisören som dystert skakade på huvudet och försökte göra något åt eländet.

Nu är vi där igen, trots tusentals vitaminer och extra tillskott.

Igår när jag duschade var avloppet lite täppt och jag fick tag på en hårslinga och drog. Och drog och drog och drog. En viss förtjusning då jag förstod att den var RIKTIGT smarrig, ungefär samma känsla av belåtenhet som när man petar öronen (ja självklart inte med något mindre än en armbåge, som min pappa doktorn har som minimummåttstock) och man får ut en riktig liten blaffa (jo visst, belåtenhet blandat med ett "Shit, har jag gått runt och sett ut så här? Hur länge? Hur mycket? Och andra örat?).

5 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Mmmmmums.

KARLAVAGNEN dijo...

Ooooooooooooooj...

Viktoria Löwenthal dijo...

är det för att becka är släkt som hon säger mums? och för att karlavagnen inte är det som hon säger ooooooj..(dvs ett förtäckt YAÄRK!!)

KARLAVAGNEN dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Rebecca Löwenthal dijo...

Troligtvis släkt. Trots att jag hört om armbågen sedan barnsben, som det största man får peta in i örat, så kan jag inte låta bli, men det kostade mig ett läkarbesök (skammen var total). Så nu får jag nöja mig med att endast kika in i vaxproppsöronen och hoppas att de där stora klumparna spolas ut med pipetten. Attans så trist. Pormaskar är också kul, men ändå inte.