1 abr 2008

Junias verklighet

Igår firades Junia och Iñaki på dagis med pompa och ståt. Vår uppgift var att ta med 5 stycken stora flaskor juice. Då jag inte är som jag brukar (totalorganiserad) glömdes det att köpa juicen på lördagen och då Spanien trots allt är katolskt är det totalstängt på söndagar, i synnerhet om man som vi bor i en liten by.
Så måndag morgon på väg till dagis köper Rogge och Junia juice och nog om det.

På eftermiddagen då jag frågar Junia om dagen och vad som hänt får jag höra att Jo, allt bra förutom juicen som var dålig. Dålig på vad sätt då, undrade jag. Det var fullas i den (blad). Va?! Var den rutten? Hade den mögel?! Jo visst, svarade Junia tvärsäkert, den var gammal gammal gammal, och Jag sade till Montse (fröken) att No No, den här jag vill INTE DRICKA! Och hon sa Men ta suc de poma (äpplejuice) men det ville jag inte, så då sa Montse Ja está (Nog nu!) och ja, res de res (typ ingenting). Säger Junia och rycker på axlarna.

Men tror ni att NÅGOT av allt detta var sant?
Nähä då, inget fel på den juicen.

Min familj är full av bedragare.


4 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Fruktkött i juicen förmodligen?

Viktoria Löwenthal dijo...

Nä, Granini har slutat med det. Vi frågade Montse (herre gud, vårt RYKTE!!!) det hela har överhuvud taget inte ägt rum : )

Anónimo dijo...

Vilken fantasi Juni har. Hon är rolig hon.
HA

KARLAVAGNEN dijo...

Haha, påminner om en liknande konversation min bror hade med dagispersonalen när hans son var i samma ålder. Deras svar var "inga problem, du skulle bara veta vad han berättar för oss om er"... :-)