7 abr 2008

Detta om kroppar

När jag väntade Junia hade jag tränat mycket innan och fortsatte med simning in i 8onde månaden. Från och med då har jag inte tränat alls.
I och med amning kom jag i form ganska snart efter graviditeten, de extrakilona som jag behöll var snarare ett bevis på lite väl mycket amningsmuffins och godsaker, men det kan man unna sig när man ammar i och med att man bränner så mycket som det är ändå.
Men, hmpf, i och med barn nummer 2 har det hänt någonting. Kroppen ser DEFINITIVT annorlunda ut, men då menar jag RÄTT MYCKET ANNORLUNDA. Allt det där som var rätt fast innan är allt annat än fast, och dessutom så himla mycket MER! Om jag knäpper byxorna (fullständigt emot naturlagarna) så dör jag av kramp inom en timme, värre än de där shape in-strumpbyxorna som man ålade in i när man var ung och dum. Men nu nalkas bikinisäsongen och för mig som bor 2 minuter från playan - vad göra?
Så ok, jag tog fram en bok jag har, Pilatesövningar, och satte igång.. Ve och fasa, inte bara att magen ser ut som en degklump (jäst två gånger), den ÄR en degklump. Inte en muskel! Jag som alltid tyckt att situps var en baggis, jobbiga men en baggis, jag får fan inte upp mig från golvet! Det finns inget som lyfter upp resten av kroppen, inget som kan jobba. Vad gör man då? Jo då tar man fram en bok som jag alltid har nobbat med husmödragymnastik ("Hur man kommer i form efter förlossningen" heter mitt kapitel).
Hur ballt känns det på en skala?

No hay comentarios: