8 abr 2008

Hårda förhandlingar ger resultat


När jag jobbade fackligt (wei! fan vad det låter snyggt/i alla fall i min superdemokratiska sossevärld) på The Office (var med och grundade vår fackförening eller vad det nu kan heta på svenska) så lärde jag mig att förhandla hårt och länge för pyttelite förändring (som ingen såg/märkte och alla klagade på efteråt..).
Då jag var i Sverige så "blev det så" att Rogge var ledig i cirka 9 dagar. Utan mitt medgivande.

Nu tar jag revansch. Åker till Malaga för sol och bad utan Junia, och det, gott folk, DET ÄR SEMESTER! Eller ja, nu skall vi inte vara elaka mot Junia, man kan visst vara på semester med henne också, men sätt då"äventyrs" eller "aktivitets" framför.
Just nu behöver jag SLÖsemester. På sin höjd kanske läsa en bok (John Connor t.ex., har de tre första här. Någon som har läst?).

5 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Glöm inte dammsugaren!
Ha det gott!

Viktoria Löwenthal dijo...

Hehe, nä det ska jag verkligen inte!

Anónimo dijo...

men det regnar och regnar och regnar har. Nar hade du tankt komma hit? Just nu har vi inget sol o bad. sorry. I helgen daremot var det fullt med folk pa stranden. Det ska val regna hela veckan tror jag.
/T

Viktoria Löwenthal dijo...

T: Skrev en lång kommentar men den hár av ngn anledning försvunnit!
Regn är FINE with me, jag skulle till och med kunna tycka det var riktigt mysigt. jag sade bara sol och bad för det låter som relax och det är relax jag vill ha : )

Och vi kommer inte förrän på lördag och då är väl prognosen sol, har jag förstått.

Anónimo dijo...

Da tycker jag ni ska relaxa pa strandpromenaden i Pedregalejo. /T