10 abr 2008

Varför vi är så vackra på bilderna nedan?



Får inte glömma att ge en eloge till dels min frisör här i byn som gett mig Semi di Lino Diamante från Alfaparf, underbar olja som man har ett tag och sedan tvättar ur, med tillhörande schampo och balsam/hårinpackning (man kan också blanda hårinpackningen och oljan och låta dem sitta i ett tag).
Efter ett tag i Barcelona insåg jag att jag antingen skulle få leva med stripig risbuske eller klippa av mig skiten (vattnet är stenhårt och fullt med kalk och underliga mineraler). Sedan jag kom ut hit till byn blev det ännu värre, vi får vatten från någon reservar som jag inte ens vill tänka på hur det är, men men, min räddning blev detta samt att jag då och då får klippt igenom mitt stackars svenska hår av en frisör som boostar hårets ego genom att INTE klaga på den svenska kvalitén (de spanska frisörerna tycker vår kvalité, dvs den som vi kallar "fin" och som de anser endast "tunn", är käss rakt av).

Tusen tack Jenny på Jenny & Jessica i Malmö, fantastiskt bra klippning, trevligt, snygg inredning och URGOTT kaffe!!

2 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Tack för tipset. Får bli en tur till Skaaaune snaurt, jau blir tauki annars...
Saknar Skaaaune...

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja skåne på våren med blommor på gamla begravningsplatsen är undrebart vackert!