22 abr 2008

Musnytt

Nyss hemkommen efter en lång dag, först hos Dr Galera för allmän check (fast det är inte den musen vi skall tala om nu) sedan njutning 100% = strosa omkring i Barcelona i solen med Fru Selmas Mamma och lilla nya bebisen Greta med tillhörande lunch på terrass. Hinner inte skriva mer om det för matchen har redan börjat (Liverpol/Chelsea för de oinvigde) men skulle bara uppdatera er vad gäller Musen:
Musgift lades ut trots mina protester (råttgift + barn= dålig kombination) men sedan fick de (Rogge och Avi Joan) stora skälvan eller vad det hette och såg mina katastrofscenarion lika klart som jag (jag hade inte längre ngt med saken att göra då jag befann mig vid poolen vid detta laget, glatt undvikande alla vardagliga teman) varpå de tvättade bort allt giftet igen och satte ut små söta fällor.
Ingen mus är dock fångad men torktumlaren låter konstigt och när jag städade lite hittade jag en torr liten mussvans precis bredvid det där hålet där luften strömmar ut.

2 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Ett omtumlande slut med andra ord!

Viktoria Löwenthal dijo...

hehe, kan man lugnt säga!