29 abr 2008

Gripe = Influensa



Så, då fick jag den. Jag som alltid skall besserwissra och korrigera spanjorer när de vid minsta nysning säger att UJ nu fick de influensa. Då säger jag, lite glatt beskäftigt, att nej nej, hade det varit influensa hade du inte stått här och sagt det i denna stund, när man har influensa, riktig influensa, ja då säger man fan inte flaska.

Och det är sant. Ni har ju själva sett frånvaron av blogginlägg.

Inte för att jag inte har TÄNKT i bloggform, jorå, i mitt febriga tillstånd har jag kommit med det ena bättre än dte andra och bara önskat mig en smart dator som man kan tänka in inläggen till.

Jag vet inte om jag kan anse mig frisk ännu, jag står tillfälligt på benen utan att de darrar alltför mycket men vågar inte lita på att det är över ännu. Fy fan säger jag bara, och dessutom, sist jag hade denna influensan var -96 (och min dåvarande pojkvän satt med sina roliga kompisar och rökte marijana i mitt vardagsrum/sovrum där jag låg med 40 graders feber, och jag var så sjuk att jag inte ens orkade be dem flyga) så då kan ni se att jag inte har den allt för ofta men VISST att den då skall infalla just under de 6 månader då jag heltidsammar = inget starkare än lite paracetamol. Juppi. Tack för den.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Du har verkligen lyst med din frånvaro, hoppas ni mår bättre,

Un beso muy fuerte Emma

Viktoria Löwenthal dijo...

Hehe, så fick man spöket emma att visa sig! så då var det ju bra för ngt, det här med gripen.
ja förutom för mitt immunförsvar då, och det värdsliga immunförsvaret som jag nu gjort en tjänst genom att genomlida det hele i tystnad utan meducin..