30 abr 2008

Ismael Lo istället för studentgossar



Jag gillade inte filmen Todo sobre mi madre, men jag älskar mitt dekadenta Barcelona, det Barcelona som med filmen blev till pedro almodovars "älskarinna" då han alltid har spelat in i och varit sitt Madrid troget.

Tajabone av Ismael Lo är ett absolut klart bättre val av musik än studentgossars vintra rasande en dag som denna, då det smärtar lite i utlandssvenska hjärtan (har jag förstått efter att surfat runt lite).

Själv hade jag faktiskt helt glömt av denna högtidsdag då folk super skallen i bitar, kräker och bränner ner badhytter i Falsterbo (jo men visst talar jag av egen erfarenhet men det finns absolut inget sentimentalt i det, man kan ha och mista!). Ser däremot fram emot San Joan den 23 juni, vårt eget valborg!

1 comentario:

Anónimo dijo...

Åhhh jag är ett stort Almodovar fan. Jag tyckte om filmen "todo sobre mi madre" men måste erkänna att filmen som följde var jag inte så förtjust i.
Underbart avsnitt - tack för det!
Helena