10 abr 2008

Pillertrillare

Jag hamnade plötsligt i en underlig position i en annan blogg (min syster Saras), nämligen som någon slags förespråkare för medicin i alla lägen, antibiotika bums! Jag, som själv är den förste att attackera piller-konsumtionen, som alltid pratar med alla om vikten av att INTE använda antibiotika, att allt (även halsfluss) kan lösas utan antibiotika - bara kroppen får tid att vila (ok, nu talar jag inte grova infektioner/fågelinfluensa etc.). Jag har under mina två graviditeter haft en underbar läkare som endast rekommenderar homeopatmedicin/krämer/naturtvålar etc till alla krämpor i samband med det, och ÄNTLIGEN har jag t.ex. fått lösningen på återkommande svampinfektioner (en underlivstvål vid namn Melagyn - underbart effektiv och jag är nu HELT utan besvär sedan över tre år tillbaka!!! Funkar även finemang för kvinnor i klimakteriet). Mina två döttrar har en barnläkare som även hon kör på alternativ, först "hemmakurer", sedan homeopati, och Junia har fram till dags dato aldrig ätit antibiotika/pencillin (ovanligt bland dagisbarn tror jag faktiskt).
Hur kunde det bli så fel? Jo jag uttryckte mig hastigt och lustigt och lite vagt (som man lätt gör i bloggsammanhang) och det enda jag ville var egentligen att muntra upp min sjuka syster som låg med värsta influensan (ja då snackar vi RIKTIG influensa, inte som spanjorerna som säger "gripe" om allt som snorar eller gör dig lite svag, alltså influensa som i Hong Kong eller Peking-influensan (om intresse finnes läs mer på smittoskyddsrådet). Men men, jag tror nog att jag kan leva med det, känns lite roligt, nästan som när man på samhällsklasserna i gymnasiet skulle argumentera för en åsikt, vilken som helst, och jag t.ex skulle föreställa främlingsfientlig. Riktigt roligt att ibland få argumentera som ett riktigt rötägg!

No hay comentarios: