9 abr 2008

Konsekvenser

Och, ni kan själva tänka er då hur nervös jag nu är eftersom jag inom loppet av några dagar köpt cirka 8 olika resor för olika sällskap i familjen. För jo, eftersom jag är så himla ekonomisk (för att inte säga snål varpå ni kommer snegla upp mot rubriken på denna blogg och tänka AHA!!) så kollar jag de olika bolagen hundra gånger och inte nog med det, från olika länders siter (hittade precis t.ex en mycket billigare hemresa i maj om jag köpte den med Spanair Danmark i stället för Spanien, dessutom ingen sightseeing runt Madrid) och när man har mycket att beställa så blir det lätt snurrigt för en NORMALBEGÅVAD männsika men i mitt fall blir det fullständigt kalops!
Nu ska jag printa ut alla resor jag har och kryssa för dem i ett excelark eller ngt, för annars sitter jag plötsligt där, i Malmö, utan hemresa för mig men däremot för Gala och Junia. Eller med två ditresor för alla men ingen hemresa. Bjurk. Katastrof (ja inte om man har mycket pengar, då går allt sådant här att lösa, men om man som vi nu lever på 1 liten lön och bara hyran slukar mer än hälften av dem, ja då får man tänka till).

2 comentarios:

Elin dijo...

Vet precis vad du menar(när det gäller ekonomin,ammningen har jag inte kommit till än). You´r not alone out there ;)

Viktoria Löwenthal dijo...

Nä visst ör vi några stycken fattiglappar även om dte ibland känns som att barcelona på senare år invaderats av rikisar ; )