9 abr 2008

Kan inte tro mina ögon

Får man prata i mobiltelefon när man kör i Sverige? Jag kan inte tro att det är sant! Läser i DN att man i otroligt riskmedvetna Sverige, landet där man har så hög standard att man har tid/energi att vara rädd för en massa saker som man här i Spanien aldrig hört talas om, får prata i mobiltelefon när man kör.
Jag är astonished, fullständigt! (Varför på engelska? Jo för det låter ännu mer "mållös" med astonished. Hör bara: I am astonished! Kan man säga ngt mer dräpande?)

5 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Vi (framför allt Isaac och Pablo)är stora anhängare av Mythbusters, på Discovery,där de igår skulle testa myten om bilkörning-mobilpratande och bilkörning-alkhol och om körförmågan blir sämre eller inte. Det var ganska skrämmande faktiskt. De kom fram till att mobilpratande är avsevärt mycker farligare än den (i USA) tillåtna promillehalten. Så att det inte är förbjudet överaltt är mig en fullständig gåta.

Viktoria Löwenthal dijo...

Rätta mig någon om jag har fel men jag tror det är totalförbjudet att tala i telefon här, även med handsfree, eller?

Anónimo dijo...

Jag skulle aldrig kunna prata när jag kör. Inte för att jag kör alls, men i alla fall. Hilda resonerar som att hon kan svara snabbt och sedan ringa upp när hon inte kör. Robin pratar länge och gärna. Jag brukar få säga till honom att stanna vid vägkanten, i alla fall när jag är med.

Viktoria Löwenthal dijo...

jag svarar också med ett: JAG KÖR!!! och slänger på.
helt rätt att be folk stanna eller säga ifrån, det gör jag med, jag vill fan inte dö för att ngn tycker ngt är viktigare än att det kan vänta.

Anónimo dijo...

Måste bara kommentera detta för jag blev lika mållös - patidifusa är ju ett bra uttryck här - när jag insåg att man får prata i telefon medan man kör. Min teori är att Ericson har ett finger med i leken med hur lagarna ser ut...