29 abr 2008

Tillbakablick på veckan som gått 1



Vi fick fler husdjur! Inte visste jag att löss var SÅ stora. Pjurk. Inbjudna familjen Selma & Co var väl så lagom glada åt våra nya inneboende men de tog det med ro..och jag sprang till farmacian och köpte lusmedel och fick nästan catwalk utrymme på vägen ut, alla drogs ut mot sidorna. Junia förstod allvaret i situationen och satt alldeles blickstilla under hela proceduren.
För att göra det hela lite roligare satte vi på Madicken med avsnittet där de också avlusas, så kände vi oss inte som de enda och fick bevisat att löss inte bara finns hos oss fattiga utan även hos rikingar som Madicken på Juniabacken.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Hahhhaaaa, vilken bild, du med löss, förlåt men den bilden e så jävla bra!!!!!

Jag har själv haft löss när jag var 14 eller ngt o det klia ngt så fruktansvärt kommer jag ihåg!

Hoppas ni blev av med de små, ehh, storar asen,

Puss emma

Anónimo dijo...

Hu! Vi avlusade oss härom veckan, men jag hittade inga levande exemplar... däremot ett hundratal ägg i dels tvååringens kalufs bestående av tre korta hårstrån, mig själv med rakt kort tunt hår och i femåringens krull kalufs som man vanligtvis knappt kommer igenom med en gles borste - tänk dig med en luskam!!! Det blir nog allt vanligare med löss både i Sverige och Spanien. Vi har redan råkat ut för husdjuren ett antal gånger sedan vi flyttade till Spanien... Första gången blev jag helt hysterisk, nu tar jag det med ro... utåt sett iallafall!

www.grancanariamamman.blogg.se

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja visst e jag snygg : )

Att det är vanligt med löss ja, men ändå köndes det lite som att dagis kände sig anklagade trots att vi inget sade (Tja hon har väl fått det i parken eller här eller ngt" var det enda vi sade men det räckte för en lång försvarsharang)

Helt ärligt: äggen, det kan jag ta, men lössen, fy! vilka bichos!

Anónimo dijo...

Du ser helt hysterisk ut.
Jag måste garva...
Helena