8 nov 2007

Tack alla!

Jag har nu nyss kommit hem från "salongen" där jag har fått pedikyr, manikyr samt olje-choklad-mynta-värmehårinpackning.

Mina fötter har alltså filats till oigenkänlighet (bäst så) och blivit smorda och polerade och putsade samt fått fint genomskinligt nagellack.

Mina naglar samt händer likaså (även om de inte var lika illa däran som de nedre regionerna som liksom går under epitet "under magen är gråzon") och också detta var FANTASTISKT OTROLIGT skönt, de har till och med pillat bort sådana där små flikar och grejer som man liksom till slut tror är en del av handen...
Och så var det gojsan i håret och så lyckades de pracka på mig "gör-det-hemma"-varianten som garanterar UNDER mot torrt hår och säkert är fantastiskt bra och allt och MÅTTE DEN FAN VARA DET FÖR HAR NI HÖRT PRISET???? Nej jag säger det inte. Men vad säger man, en gång ingen gång och det var ju mina söta kollegor som betalade så till er säger jag:

STORT TACK!!!

Sedan vet jag inte vad som hände, antagligen har Silvia som klipper mig provision för sedan blev jag fönad och plattångad och fick skruvkorkslockar och sen så blev jag sminkad och ja, blyg svensk säger inte ifrån men tänker stilla att shit, jag som skulle gå till banken...det gör jag nog i morgon - för jag är inte VAN vid att se ut som en prinsessa!!!!

Det har tagit mig många långa år att ta mig så här långt, i detta land där ALLA tycker det är helt NORMALT samt inte obekvämt alls att vaxa bikinilinjen på salong (vet ni vilka ställningar de ber en göra??) samt VET att man använder en hårtork för att göra frisyrer VARJE morgon och INTE, som i Sverige, för att torka håret när det är blött.
Men nu är det gjort, jag vet inte om det är vuxenpoäng men definitivt har min svenskhet minskat radikalt efter dagens besök.

Så nu känner jag mig redo att konfrontera alla mariachis och blött kokt kallt ris och allt skit som jag fasat för denna sista vecka...Ni som sett mig våndas vet vad jag pratar om. Till er andra kan jag säga; när vigseln som skall äga runt mellan rogge och mig började få OANAT stora proportiner (ja, inte vigseln i sig, utan de där tillbehören som jag försökt ignorera och i synnerhet MINIMERA) och det plötsligt började likna ett kungabröllop med gäster från när och fjärran, ja när detta hände då fick jag ett psykbryt som ledde till uppslitande familjegräl mitt i Gol-a-Gol (fotbollsprogram som går igenom var spark, vart mål, var passning och som Rogge får se i utbyte mot fotmassage).

Men nu är vi glada, lugna och ja, det känns inte så illa. Nu ska jag ut och kolla om jag kan hitta geléhjärtan för jag har en romantisk plan för frukosten i morgon..

4 comentarios:

Anónimo dijo...

antar att vi inte skulle känna igen dej om du kom in till The Office imorgon. Vaxad bikinilinje och nyklippta tànaglar. Inte illa ;)
Vad kul att du tyckte om presenten.
Lycka till imorgon. (ps, nu fàr du sova i sittandes ställning sà du inte förstör frisyren till imorgon...det gjorde i alla fall min svärmor natten innan ett bröllop som vi skulle pà för hon hade fixat hàret sà fint...)
kram mari

Rebecca Löwenthal dijo...

VIlken underbart omhändertagande dag du haft! hade varit roligt att få se prinsessan och vi önskar så att vi hade kunnat vara närvarande. Men vi är det i tanken, Isaac och jag. Han suckar högt och tycker det är bra klent av mig att inte ha lyckats tjäna ihop tillräckligt till resa, fast å andra sidan klagar han när jag jobbar lite för mycket (vilket hände under höstlovet). Är knappt människa ännu. Dygnet runt, splittrat värre. Flängde runt runt, fram och tillbaka. Sov fyra timmar mitt på dan och sen jobba igen. Men som sagt, inte räckte det till en biljett för oss båda. Så imorgon hurrar vi för brudparet och höjer en skål. Stora kramar från Isaac och mig

Viktoria Löwenthal dijo...

Hmm..håret ja...jag SÅG ut som en prinsessa, men nu har junia borstat mig så ja, det är kört.

Bäcka: hälsa isaac att jag inte VILL att ni skall komma nu, mkt hellre en helt vanlig vecka, typ ja, jag vet inte..till jul?

men inte nu!!! inga mariachis!! inget kokt blött ris..nada!!

Rebecca Löwenthal dijo...

Blött ris låter emellertid ganska intressant. Och han skiter nog i vad ni vill. Han vill se Junia, komma iväg till terassen och Rogge (oss två tror jag nog han kan undvara) nävars. Han hade nog gillat pälshattsgubbarna ni lånat in.