1 nov 2007

Oh what a day


God vilken shitty dag! Vissa dagar borde skjutas redan i gryningen, aldrig få finnas till. Idag började exemplariskt med att det var helgdag i Spanien och jag fick leka King of the road, DET var länge sedan du!! 120 ända fram till rondan och hela rondan i 80 km - INTE 8 som man numera är van vid.

Rogge ska gå till Figue (vår vän guldsmeden) för att fixa med ringarna och det börjar med att vi INTE förstår varandra. Inte alls. Så ringer han tillbaka efter ett tag och ringer då från mobil trots att han fortfarande hemma. Telefonen avstängd.

Sedan i juni har jag försökt ändra så att de dra från ett annat konto. Var månad försöker de ändå dra från det gamla (som är tomt) och jag blir betalningsskyldig 6 euro. Var gång. Hade jag haft mer ork, tid och inte varit så jäkla gravidseg hade jag väl tagit itu med det, spärrat deras försök via min bank men jag har INTE ORKAT. Vet ni hur det är när man bara inte orkar??

Jag går in på Orange.es. Mitt password är spärrat. jag ringer Orange. Nej, mitt abonnemang är suspended p.g.a. 2 obetalda räkningar. No way José för sist jag pratade med dem så fick de mitt visanummer - jag frågar om tjejen som fick det har slutat och skickat ett vykort från maldiverna. De har ingen humor på Orange, han kommenterar inte ens. han menar bara att idag kan jag inte lösa ngt i och med att det är helgdag.

Jag vill gå in på mitt bankkonto för att kolla vad som dragits. Hittar inte mitt VISA. Inte ngnstans.

Utan VISA-nummer kommer jag inte in. Har det inte nerskrivet.

Rogge ringer för att fråga hur det går. Jag förklarar situationen. han säger att ja ja, ta det bara lugnt. Jag försöker förklara situationen (lön som precis kommit in, obetalda räkningar, eventuellt robbat kort, hyran etc = PANIK!!!). Och jag kan inte spärra kortet för jag har köpt Barcabiljetter som jag inte hämtat ut ännu, 155 euro, och man behöver kortet för att kunna få ut dem. Han tar det som att jag anklagar honom för att kortet är borta. Jag får nog och ber honom fara (fast jag sade faktiskt värre saker än så).

Ringer banken on line. Nej, de kan inte uppge när senaste transaction skedde - om jag inte spärrar kortet d.v.s. fär då kan de av någon anledning säga det. Har ett svagt minne av en trött måndagkväll på supern, betalde med kort, Junia galskrek och jag ville strypa någon efter att ha suttit i bilkö i ett år eller två.

Vill lägga mig ner och skrika men det går inte för magen är för stor.

Går ut i solen och äter lunch med Maria, skingrar tankarna, pratar om hur duma och dryga alla är. Hon är så härligt förstående och berättar pom egna bedrövelser och till sist är det nästan så att jag skrattar åt skiten.

Ska hämta Rogge och Junia hos rogegs mamma men det finns ingen parkering i hela området. Till slut blir jag inhemsk på riktigt och parkerar som man gör och inte som man bör. Tänker på om jag kommer dö om de bärgar bort min bil (hmm...vad kan DET heta på svenska? Säger man så? Om La grua, när de kommer, för det gör de ju aldrig i Sverige!!).

Men, det verkar vara slut på olyckor för tillfället (shit, bara för att jag skrev det kommer det en liten äcklig tanke som säger - "och så krockade hon och doooog dagen efter på väg till jobbet") för bilen står kvar, vi tar oss hem, jag ringer till mamma för att hon ska kolla min bank via hennes internet och upptäcker då att VA FAN, nu FUNKAR ju telefonhelvetet!! Och internet också då! Fattar noll, man vinner ALDRIG en fight med Orange, inte så snabbt, inte så smidigt. Ja ja, skriver jag inte mer så vet ni varför, då är vi bortkopplade igen.

Och i morn får Rogge gå till supern och se om de har mitt kort där.

Långt inlägg det här, men så var det en lång dag också. Huga.

Nu ska jag lägga mig raklång i soffan och hoppas på lite fotmassage fast jag vet inte om Rogge tycker att jag är värd det..

3 comentarios:

Monica dijo...

ja. oj, det var en lång dag... Kan du inte bara be de dra tillbaka en dragen betalning, på din ban, via ett telefonsamtal? Erkänner att jag lämnar mycket sånt tjafs till maken, men, om något dras när man inte vill, då ringer han bara och en trevlig bankperson fixar det... Men, om kontot är tomt för att det ska avslutas, då är det ju eljest... Ja, suck, humor med folk som håller på med telefontjänster, det är det inte gott om! Om jag NÅGON gång råkar träffa på en trevlig och vettig person när jag ringer om internet eller så, då känner jag nästan ett tvång av att kallprata en liten stund, för det är så himla ovanligt! De som är puckade (de flesta) brukar ju inte ens fatta ens ironiska kommentarer om deras egen bristande förmåga (fast jag tror att de inte ens lyssnar, utan har ett fönster öppet och läser bloggar eller nåt annat kul samtdigt som de sneglar på texten som de ska läsa upp som svar...)

Anónimo dijo...

En vis man, på Lunarstorm tror jag häpnadsväckande nog, skrev en gång:

"Om idag vore en fisk hade jag kastat tillbaka den."

Det har blivit ett av mina favoritcitat, även om jag inte minns vem som yttrade orden.

Viktoria Löwenthal dijo...

Monica, de är inte mänskliga, det är robotar vi pratar med. Jag är säker. Och jag blir så ledsen för att jag vill INTE be dem dra åt helvete men när jag sitter och gråter och skriker och inte orkar mer (med orange tror jag att jag talat sammanlagt 8-10 timmar om olika saker, fel som uppstått, det är MER än vad jag har talat med min mormor det senaste året för att man inte tycker att man har tid...) ja då frågar de med sin äckliga neutrala röst: tienes alguna otra consulta dona Viktoria?
GGGGRRRAAAAAAUUUUUUU!!!!!!!! (ja inte efternamnet grau då...hihi)
MIn man ja...ibland får han ringa första samtalet och de är då de lurar på honom ngn tekniker som han släpper lös på vår dator, han kan flaska om datorer, teknik och ekonomi. Men han e en jävel på psykopater och galningar..

Joshua; jag ska kasta tillbaka denna äckliga lax (som är den enda fisken som jag inte kan med) och hoppas på en stor marulk lagom till onsdag då jag går på semester i tre veckor!!!

Lunarstorm..mmmoutforskad terräng för mig än så länge..men att det fanns visa män där, ja du, det blev en lika stor överraskning för mig som för dig. En pedofil med fler intressen än småbarn kanske (de säger ju alltid att han är en sån trevlig granne och Oj var han mördare och Oj men vad säger du!!)..