12 nov 2007

Dagen efter


Så var vi riktigt dagen efter för Junia somnade lugnt och nöjd efter dagens olika strapaster för att vakna 2 timmar senare och ställa till ett helsike SÄLLAN skådat!! Jag har ALDRIG hört henne gallskrika så. Hon hade ont i magen men VÄGRADE gå på toaletten, och ja, allt vi gjorde var fel, allt vi sade var fel och jag har inte varit så nära en cigg på länge.
Hon skrek så att man till slut hörde grannarna komma ut i korridoren (pero pero qué pasa???!!!) och det var inte förrän jag till slut fick fullständigt nog och väste mellan tänderna då jag hörde någon som kom i korridoren att: "hör du, nu kommer polisen för att hämta dig!!!!!" (Jag vet, fel fel fel, jag är en vidrig förälder..) som hon blev spak, tyst, kröp upp i sängen och somnade. Som om inget hänt. Fast så här i efterhand - hennes "loca-ansikte" innan hon somnade kanske gav en viss aning om vad som komma skulle, vi var bara inte tillräckligt uppmärksamma..

2 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Tycker jag känner igen det där väsandet...Vi kan erbjuda en special-bröllops-present utan bäst-före-datum: Barnvakteri i Sverige under några veckor.Sätt henne på flyget bara!

Viktoria Löwenthal dijo...

Sätt henne på flyget och sätt henne på flyget, ja det är inte så lätt som det låter! Tror minimum-ålder är 5 eller så.

Sätt er själva på flyget och kom hit vet jag, vi har plats för lite glada barnvakter!