16 nov 2007

Sverige // Spanien



Nu tjatar jag om Zlatan men det börjar bli roligt det här. I flera år har jag suttit här och pratat om Zlatans storhet, något som ingen tagit på allvar dels för att de inte följer annat än spanska ligan här (och Champions, självklart) och därför inte har koll, dels för att jag är kvinna och alltså inte har något att komma med i fotbollssammanhang (om jag skulle utbrista: Amen det där var väl ändå off side eller dylikt så vänder sig folk till Rogge med ett leende "Nämen hon är ju riktigt insatt!!").

Men nu är det EM-kval och plötsligt är de LIVRÄDDA för Zlatan. Reportage efter reportage görs om denne Ibrahimovic som är DYRKAD i sin hemstad Malmö och som, om han själv bara hade velat, hade kunnat vara världens bäste anfallsspelare. Haha, bättre förekomma än att förekomma som jag brukar säga, och DET hade jag gärna velat ha en schysst, idiomatisk men lika fyndig som originalet, översättning på (Monica?)!

No hay comentarios: