1 nov 2007

Fantastiskt bra nyhet

Grattis Rosa! Felicitats Rosa!


Kan ni tänka er, min svärmor har fått cellgiftsbehandling nummer 7 av 8 för sin cancer och nu i förrgår gjorde de mamografi och sedan en ecografi och ALLT ÄR BORTA!! Både i bröstet och i armhålan! Tydligen händer det, om än inte alls ofta. Läkaren menar på att om hon hade kommit in som patient idag hade de inte kunnat se att hon någonsin hade haft någonting.
På fredag ska hon träffa den läkaren som skulle ha opererat henne i november för att se om det verkligen behövs eller hur de skall gå till väga.
Jag har väl aldrig sett på maken. Fantastiskt!

6 comentarios:

Anónimo dijo...

men vad fantastiskt!!!!!!!!!
grattis!!!!!!!!

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja det är ju liksom fantastiskt för alla! Vare sig man känner henne eller inte så blir man ju glad när ngn blir frisk från dessa obehagliga sjukdomar.

Anónimo dijo...

GRATTIS GRATTIS - VIVA LA ROSA!!! Vilken HÄRLIG NYHET för er ALLA, för oss alla!!! Hoppas hon slipper operation nu och kan gå vidare med livet som det var innan, eller t om som för de flesta som gått igenom något liknande..gå vidare med ett ÄNNU BÄTTRE och mer rikt liv med bättre insikt i vad som verkligen betyder något, vad som är viktigt här i livet! CARPE DIEM!
ABRAZOS Y FELICIDADES PARA ROSA, Maria, Domenec & Selma

Monica dijo...

Åh så skönt!

Det där är ett gissel, och alldeles för vanligt numera. Men du, försök lite diskret att kolla upp ordentligt angående operation. Min brors flickvän fick bröstcancer förra julen (typ, 32 år gammal...) och även i hennes fall var behandlingarna mycket effektiva, och allt försvann. Men, efter möten med alla experter föreslogs hon ändå operation för säkerhets skull. Hon gick med på det efter att ha funderat och pratat med andra drabbade, bla för att veta att "allt" verkligen är borta och inte har nånstans att komma tillbaka. MEN - jag kan tänka mig att det är lite annorlunda när man får det i så ung ålder som henne... Vet ju inte heller om såna rekommendationer kan variera från land till land...? Hemskt svårt detta, men, otroligt skönt att behandlingarna gett sån bra effekt! Hoppas hon mått hyfsat under tiden. (och kom ihåg, hon kan bli deppig efteråt! Vanligt fenomen...när allt är över, liksom...)

Viktoria Löwenthal dijo...

Tack, å Rosas vägnar (hon fattar ju jack shit av min blogg men "läser" den glatt ändå!).

Jo det verkar som att de skall gå in och skrapa så att det inte ligger ngn liten ettrig cell och väntar.

Deppig efteråt, oj det visste jag inte..ja hon är rätt stressad nu för att hon måste gå tillbaka och jobba en dag, hon hade lyckats få bort det ur sittmedvetande och sett livets glada dagar med måleri på heltid. och jag, mitt egoistiska nötta hoppas på barnvakteri lite då och då...om så bara för en timme...

Rebecca Löwenthal dijo...

Grattis Rosa (som "läser" Viktorias blogg). Kanske borde du överväga heltidsmåleri och skrapa skafferiet iallafall. Bara för att få vara lycklig på heltid. Kram från oss